Escola inclusiva

Atenció a la diversitat: Aula d’acollida

El nostre centre té un unitat concertada d’Aula d’Acollida. Aquesta aula té com a objectiu prioritari la integració del alumnat nouvingut a la societat i al nostre sistema educatiu.

Una de les característiques del nostre centre és la diversitat de ètnies i diferents cultures, a més dels alumnes que presenten necessitats educatives especials o d’Integració. El nostre centre flexibilitza l’organització de les aules en grups reduïts d’alumnes de classe o cicle segon els ritmes de aprenentatge, les capacitats i interessos dels nostres alumnes amb la finalitat d’evitar el fracàs escolar molt prematur i, d’altra banda, el fre que suposa per als alumnes més ben capacitats treballar en una estructura rígida i igualitària.

Les característiques que regeixen aquestes agrupacions flexibles són:

• No són grups tancats. Un alumne o una alumna pot anar canviant d’un grup a un altre en funció del volum de coneixements que vagi adquirint, del seu ritme d’aprenentatge i dels interessos i preferències personals.
  • Les activitats que es proposen són variades, motivadores i adaptades a les diferents capacitats i ritmes d’aprenentatge individuals.
  • La metodologia és activa, procurant partir sempre de les experiències dels alumnes en el seu entorn pròxim.
  • Els materials curriculars són molt diversos.
  • L’avaluació és individual i contínua.
  • Tenen un marcat caràcter preventiu i integrador, responent a la creixent diversitat de l’alumnat.