Projecte educatiu (PEC)

El Projecte Educatiu de Centre (PEC) és el document bàsic de gestió on s’estableixen  les línies d’actuació per a tots els membres de la  comunitat educativa de l’escola .

Recull els trets d’identitat, la missió, la visió, els valors i l’estructura organitzativa del nostre centre prenent com a referència els objectius establerts pel Departament d’Ensenyament:

• La millora dels resultats acadèmics.
    • La millora de la cohesió social

El nostre PEC parteix de l’anàlisi de la pròpia realitat i és el resultat d’un consens que vol donar resposta a les necessitats i interessos del nostre alumnat i de l’entorn que ens envolta. Reflecteix la voluntat de millora de la qualitat de la nostra tasca docent i constitueix un compromís envers la societat.

Missió

La nostra missió és formar persones que adquireixin els coneixements i les habilitats necessàries per desenvolupar el seu projecte de vida personal, professional i social a partir de les seves potencialitats. Formem ciutadans amb esperit crític que assumeixin com a propis els valors de l’escola per conviure en una societat plural, democràtica i sostenible des de la realitat del nostre entorn. Orientem i acompanyem el nostre alumnat, amb la implicació de la comunitat educativa, en les diferents etapes educatives que ofereix el centre.

Visió

El col·legi Sant Francesc Xavier vol esdevenir un centre de qualitat, innovador, integrador i plural que eduqui en la igualtat de gènere i d’oportunitats (equitat). Treballem per donar resposta a les necessitats de formació dels joves de barri de Poble Sec de Barcelona i als nous reptes de la societat actual dins d’un entorn participatiu i motivador amb una bona convivència.

• Per tot això volem assolir els següents objectius:
      • Millorar els resultats acadèmics dels nostre alumnat en totes les etapes que imparteix el centre.
      • Fomentar la cohesió social.
      • Atendre la diversitat del nostre alumnat, adaptant les estratègies d’ensenyament a les seves
      • Dur a terme una acció tutorial compartida, coherent i organitzada que inclogui l’orientació acadèmica, personal i professional de l’alumnat.
      • Aplicar les tecnologies de la informació i de la comunicació a l’aula com una eina quotidiana així com en les relacions entre els membres de la comunitat educativa: professorat, famílies i alumnat.
      • Potenciar el plurilingüisme i l’ensenyament de les llengües com a base per un aprenentatge continu i com a destresa molt necessària per a la competència personal i professional d’avui.
      • Consolidar el català com a eix vertebrador del projecte plurilingüe i utilitzar-lo en tots els actes i comunicacions del centre.
      • Promoure projectes d’innovació educativa i fomentar la participació del professorat en activitats de formació permanent que reverteixin en benefici de tot el centre.
      • Ser  un centre compromès en la sostenibilitat social i del medi ambient.
      • Fomentar i valorar la creativitat.
      • Implicar a les famílies en el projecte de centre.
      • Potenciar les relacions i convenis amb les entitats de l’entorn.
      • Mantenir i millorar l’entorn de treball i les relacions interpersonals.
Valors

El nostre col·legi entén l’educació com un procés integral de la persona. Les nostres actuacions es fonamenten en la pràctica dels següents valors:

• El reconeixement i respecte a la diversitat, a la pluralitat i als drets humans i dels pobles.
      • La cultura de l’esforç, l’ordre i la feina ben feta.
      • El gust per la lectura, el raonament, la cultura i l’art.
      • L’aprenentatge actiu i continu al llarg de la vida.
      • L’exercici de la responsabilitat des de l’autonomia personal.
      • La participació en els afers col·lectius amb esperit crític i constructiu.
      • La cultura de la pau: prevenció i resolució de conflictes mitjançant el diàleg i la mediació.
      • La cura de l’entorn i del medi natural ( Escola verda).
      • La coeducació i el treball per a la igualtat de gènere.
      • La promoció de conductes i hàbits de vida saludables.
      • La cooperació i la solidaritat.