Projectes de qualitat

La nostra escola aposta per dur a terme projectes pedagògics innovadors de qualitat i transversals per millorar la qualitat educativa i contribuir al seu desenvolupament integral.

• Taller creatiu: per tal de millorar la capacitat de creació i producció de textos orals i escrits, setmanalment plantejarem activitats de curta durada: invenció d’històries, improvisacions, converses, dramatitzacions, connexions entre imatges, ampliació de vocabulari, descripcions orals…
  • Biblioteca d’aula: amb l’objectiu de fomentar el gust per la lectura i l’hàbit lector, proporcionarem un espai acollidor i un temps a l’aula per llegir llibres que s’adaptin als seus interessos.
  • Projecte de lectura: A les aules s’ha creat un racó amb un lectòmetre per fer una recollida de les lectures que fan els alumnes a l’aula. Cada vegada que llegeixen un llibre han de fer un resum. Si el resum està ben fet, pinten un llibre del lectòmetre.
  • Projecte intercanvi de llibres: podran portar llibres i canviar-los per uns altres per fomentar la lectura i l’hàbit lector també a casa.
  • Projecte Acollida: projecte de blog d’acollida per fer entrades amb les activitats que fem a l’aula.
  • El follet de la biblioteca. Un titella que ens porta cada mes un conte per a treballar valors a classe (CI).
  • Som el que mengem: Fomentar els bons hàbits alimentaris en l’esmorzar i el berenar.
  • El personatge misteriós: setmanalment es donarà una pista (màxim 4) que l’alumnat haurà d’esbrinar de quina persona es tracta. L’objectiu és fomentar la investigació, despertar la curiositat i aprendre dades interessants de la cultura propera. Per tal d’afavorir la perspectiva de gènere, l’equip de mestres ha decidit que el personatge misteriós sempre sigui una dona ( Ona Carbonell, Frida Kahlo, Arianna Grande…).
  • Treball cooperatiu: per tal de millorar les seves competències, es plantejaran diferents activitats al llarg del curs on l’alumnat haurà de treballar de manera cooperativa. Cada grup ( 3 o 4 alumnes) dissenyarà un Pla d’equip i assumirà un rol. El nostre objectiu com a mestres és que aprenguin a prendre decisions i es mostrin reflexius davant les opinions dels altres.
  • Matemàtiques manipulatives: proposarem material proper i accessible per tal de millorar les competències matemàtiques (figures geomètriques, estris de mesura diversos, jocs d’operacions i de càlcul, fitxes de fraccions…).
  • Pla comunitari a l’Escola Fem salut.
  • Projecte amb la guàrdia urbana sobre circulació viària i xarxes socials.
  • Projecte padrins i fillols: l’alumnat de cicle superior , setmanalment , es trobarà amb alumnes de cicle inicial i desenvoluparan activitats conjuntes per tal de millorar les relacions interpersonals i millorar el procés de lectoescriptura.
  • Projecte “Bons estudiants i punts” (Amb el suport de l’AMPA de l’escola)
  • Projecte de reciclatge: treballar amb els alumnes el reciclatge i el bon ús de recursos com l’aigua i l’energia.
  • També inclou un projecte d’ENDESA per treballar les energies i els recursos energètics de qualitat i sostenibles. Hem incorporat al passadís escombraries de plàstic i de cartró per tal que reciclem durant les hores d’escola aquests tipus de residus.
  • La bústia de paraules dolces. Quan algú diu o faci alguna cosa mal feta ha d’escriure en una targeta algunes paraules dolces per al/als companys als que hagi faltat al respecte. També poden escriure paraules dolces només perquè s’estimen.
  • Escola amb Pla de llibres solidaris i reutilitzats. Conscienciar els alumnes en la solidaritat amb els companys.
  • Raonament científic: Fer ús de videos per fer aula invertida. Ús de recursos amb treball cooperatiu per millorar a nivell competencial. Realització de mapes mentals i conceptuals.