Normes i funcionament

NORMATIVA DE FUNCIONAMENT

A l’escola considerem com a molt important el compliment dels següents objectius en quant a hàbits, actituds i normes:

• Puntualitat i assistència rigorosa. En cas contrari l’alumne presentarà un justificant signat pel pare/mare. Quan la no assistència sigui causada per una malaltia contagiosa, l’alumne haurà de presentar l’alta mèdica.
• Respectar a tots els membres de la comunitat educativa (alumnes, professors, personal no docent). Evitant agressions orals i físiques.
• Escoltar amb la màxima atenció a qualsevol membre de la comunitat educativa afavorint així el clima d’aprenentatge general.
• Mantenir el màxim esperit de solidaritat, convivència i cooperació vers els companys ajudant sempre i evitant el menyspreu directament o indirecta.
• És imprescindible que la conducta de l’alumne no pertorbi en cap moment el procés d’ensenyament-aprenentatge del grup-classe, evitant aixecar-se, interrompre oralment, burlar-se dels membres de la classe, emetre sons inadequats, fer comentaris fora de lloc i no seguir les consignes de resposta.
• És obligació ineludible de l’alumne responsabilitzar-se de les tasques escolars tant a l’aula com a casa. En cas contrari, el procés d’aprenentatge quedarà seriosament afectat.
• L’alumne haurà d’observar un bon comportament, emprant un llenguatge correcte i un to de veu moderat, tant dins com fora de l’escola.
• Respectar el material de l’escola (mobiliari escolar, material dels alumnes, material dels professors,…)
• Utilitzar els espais de l’escola d’una forma correcta (lavabos, aules passadissos, secretaria, pati, etc.).
• L’escola va optar per uniformar l’alumnat de tal manera que tothom porti des de l’inici de l’escolaritat l’uniforme identificador del centre. A més, els alumnes portaran l’equip de gimnàstica, quan calgui, i la bata fins a 4t de Primària. Com a novetat, i amb l’aprovació del Consell escolar, aquest curs l’alumnat de l’ESO haurà de portar pantalons blau marí ( No texans )
• La higiene personal i la indumentària adequada a les circumstàncies són dos aspectes imprescindibles que l’alumne ha de tenir sempre en compte.
• Per a que la tasca dels membres de la comunitat educativa sigui eficaç i per aconseguir que aquestes normes es compleixin, no és suficient l’esforç de l’escola si no es requereix el recolzament, comprensió i respecte de la família vers la institució escolar.
• L’incompliment d’aquestes normes comportarà l’aplicació de mesures correctores o sancionadores.
• El procés d’aplicació és el previst i contemplat en el decret , que regula els drets i deures dels alumnes.

Referents a la salut:

• Quan un nen o nena estigui malalt o tingui febre cal que es quedi a casa i és imprescindible que no assisteixi al centre quan pugui encomanar infeccions o malalties als seus companys.

• En cas d’infecció per pediculosi (polls al cap) és convenient que aviseu immediatament a l’escola per tal de poder informar a la resta de famílies i així facilitar el control de la plaga. Es recomana no portar a l’infant a l’escola fins que s’hagi fet el tractament adequat i, segons la gravetat de la infecció, fins que el pediatra ho autoritzi.

• En cas que el nen o la nena es trobi malalt durant la jornada escolar, s’avisarà a la seva família per tal que el vinguin a recollir.

• En cas d’accident també s’avisarà la família o tutors, i si la gravetat d’aquest ho requereix es portarà a l’alumne a la mútua de l’escola o s’avisarà a una ambulància per tal de traslladar-lo al servei d’urgències més proper.

• Administració de medicaments: es recomana que sigui la família la que administri la medicació. Perquè el centre pugui administrar una medicació cal que la família signi l’autorització corresponent i lliuri una còpia de la recepta mèdica amb la indicació clara de la dosi que s’ha de prendre. L’escola podrà administrar el paracetamol quan no trobem ningú a casa sempre que disposem de l’autorització signada pels pares.

• Per tal d’afavorir la consolidació dels bons hàbits alimentaris i actuar d’acord amb el treball sobre educació per a la salut que es fa al centre no es permet que els alumnes portin llaminadures, begudes amb gas…al centre, així mateix, es recomana que des de casa també es vetlli perquè els esmorzars siguin variats i saludables. Es continua mantenint el dimecres com a dia de la fruita a l’escola.

Altres consideracions:

• El centre no es fa responsable de la pèrdua o dany dels aparells electrònics, mòbils, objectes de valor, etc. dels alumnes.

• A través de l’aplicació Tokapp, mail o de l’agenda, el centre us facilitarà totes aquelles informacions referents als vostres fills/es o aquelles que sorgeixin al llarg del curs i siguin d’interès per a la comunitat educativa.

• A través dels vostres representants al Consell Escolar podeu demanar informació, fer aportacions o aclarir dubtes.

ACOLLIDA

En horari matinal s’ha establert un servei d’acollida per l’alumnat d’infantil i primària a partir de les 08:00 h. Les famílies poden fer ús d’aquest servei de forma esporàdica o fixe.

ATENCIÓ PSICOPEDAGOGA

L’escola ofereix atenció permanent als alumnes, per part de la psicòloga en la mesura de les seves necessitats així com atenció a les famílies sempre que sigui necessari.
Així mateix es passa bateria d’aptituds generals als alumnes de 1r,3r,5è de Primària i 1r d’ESO.
Es programen al llarg del curs sessions d’escola de pares on es tracten temes segons demandes de les famílies.

 L’atenció a pares es farà a través de cita prèvia a la secretaria del centre o a través del tutor.

NORMATIVA ENTRADES I SORTIDES

• L’ entrada dels alumnes al centre serà segons l’horari previst.
• La porta del col•legi no ha d’estar bloquejada en cap moment.
• Per raons de responsabilitat civil que recauria sobre la titularitat del centre, no s’admetrà a cap alumne abans ni després de l’horari escolar (excepte en els casos de guarderia, al matí, o extraescolars, a la tarda).
• És molt important per a la bona marxa del centre la màxima puntualitat en l’horari d’entrada i sortida. A partir de les 8.35 h. (secundària) i 9.05 h. (primària) es considerarà falta de puntualitat. Les faltes de puntualitat sense justificar seran tractades amb les famílies.
• Els familiars hauran d’abstenir-se d’entrar al centre a l’hora d’entrada i sortida dels alumnes.
• Un cop l’alumne/a hagi entrat al col•legi no se’l permetrà sortir sota cap concepte.
• Si l’alumne/a ha de sortir, haurà de portar, per escrit, una notificació del pare o mare i ensenyar-la al professor tutor i a secretaria.
• Per afavorir la responsabilitat de l’alumne/a no se li farà lliurament de cap dels possibles oblits que hagi tingut (esmorzars, llibretes, llibres …).
• Es prega als familiars puntualitat a l’hora de recollir als alumnes d’infantil i primària dins l’horari establert. És important que sigui sempre la mateixa persona l’encarregada de recollir al nen/a. Qualsevol canvi és convenient comunicar-lo a secretaria.
• Les famílies de p3 podran acompanyar els seus fills a l’hora d’entrada a classe al matí i a la tarda.
• Els nens de p3,p4 i p5 seran cridats per megafonia i els seus pares els esperaran a la porta de l’escola.
• Si la persona que ha de venir a buscar a un nen d’Educació Infantil no és l’habitual, haurà de signar una autorització i, en cas de que es tracti d’una emergència d’última hora, trucarà a l’escola donant el nom , cognoms i DNI de la persona que vindrà a buscar a l’infant.
• Els nens de 1r ,2n i 3r de Primària seran lliurats pels mestres a les famílies a la porta de l’escola.
• Els alumnes de 4r,5è i 6è portaran autorització conforme poden sortir sols de l’escola.
• Tots aquells nens d’Infantil i primària que no siguin recollits per les seves famílies quan sigui l’hora de sortir la seva fila, tornaran a l’aula de p3 on seran vigilats per una persona responsable i no podran sortir fins que no hagin sortit totes les files de l’escola. Si algun nen o nena no ha estat recollit abans de les 13,10h del matí o les 17,10h de la tarda, la família haurà de abonar 2 euros en concepte de permanència ( per pagar la persona responsable que el centre posa a disposició d’aquests casos)

• Els alumnes d’infantil que siguin recollits pels seus germans grans, hauran d’esperar-los dins de la seva classe.
• A les 17h comencen les activitats extraescolars. Això vol dir que no podran romandre al centre:
• Els alumnes que no facin cap activitat extraescolar.
• Els alumnes que comencin activitats mes enllà de les 17 h.

És fonamental mantenir un ordre tant a l’entrada com a la sortida. És per això que demanem que totes les anteriors normes siguin respectades per tothom.

HORARI D’ATENCIÓ A LES FAMÍLIES: TUTORS, SECRETARIA, DIRECCIÓ, AMPA.

• L’atenció a les famílies per part dels tutors o tutores es concertarà prèviament per tal d’ajustar la disponibilitat i les necessitats de les famílies amb l’horari dels tutors. Cada tutor, comunicarà a les famílies quina es la seva hora de tutoria; sempre que sigui possible la família intentarà ajustar-se a aquest horari.
• Reunions d’inici de curs. Continuarem amb el format fet el curs passat; reunions per nivells i amb grup de mestres ( tutors i algun membre de l’equip pedagògic i/o especialistes).

• Es realitzaran un mínim d’una entrevista individual amb les famílies per fer el seguiment de l’evolució de l’aprenentatge dels seus fills/es, i totes aquelles que es considerin necessàries per part de l’equip de mestres o per part de la família. Es continuaran realitzant les comunicacions per TOKAPP, mail o telèfon amb les famílies, segons necessitat.

• Horari d’atenció direcció : cal concertar cita prèviament a la secretaria del centre.

• Horari atenció secretaria: de dilluns a divendres 9 a 13 h. i de 15 a 18 h. La venda d’uniformes serà els dimecres de 17 a 18h.

• Atenció AMPA: Hi haurà un dia a la setmana on la junta de l’AMPA es reunirà i on podrà atendre les demandes o suggeriments de les famílies. Al vestíbul de l’escola hi ha una bústia que qualsevol família pot fer servir com a eina de comunicació.

CALENDARI D’AVALUACIONS

L’avaluació de l’aprenentatge dels alumnes és un element integrat en el procés educatiu i s’efectuarà de forma contínua. El rendiment dels alumnes es comunicarà als pares de la següent manera:

EDUCACIÓ INFANTIL : Mitjançant dos informes a l’inici del segon trimestre (Gener ) i a final de curs ( Juny)

EDUCACIÓ PRIMÀRIA : Mitjançant tres avaluacions a final de trimestre i una final al juny.

E.S.O.: Mitjançant tres avaluacions a final de trimestre i una final al juny.

PROVES D’AVALUACIÓ EXTERNES : Aquest curs, i seguint les directrius del Consell Superior d’Avaluació, el centre avaluarà el seu alumnat de 2n de Primària de les proves d’avaluació diagnòstica. D’igual manera i de forma conjunta a tots els centres de Catalunya realitzarà les proves de competències bàsiques a 6è de Primària i a 4t d’ESO. Per aquest curs les dates previstes són les següents:

 Competències bàsiques 4t d’ESO : 12 i 13 de febrer de 2020
 Competències bàsiques 6è de primària : 20,21 i 22 d’abril de 2020
 Avaluació diagnòstica de 2n de primària :