INSTRUCCIONS PER FER LA PREINSCRIPCIÓ 2020-2021

PREINSCRIPCIÓ Curs 2020-2021

Es promou la preinscripció telemàtica i tot el tràmit es podrà fer online a través del portal http://queestudiar.gencat.cat/ca/preinscripcio/.

PREINSCRIPCIÓ TELEMÀTICA ( del 13 al 22 de maig)

• S’elimina la necessitat de presentar la sol·licitud i la documentació en paper en el centre, i queda substituïda per utilitzar el formulari telemàtic i enviar la documentació necessària -escanejada o fotografiada- mitjançant un correu a la bústia electrònica oficial del centre sol·licitat en primera opció: a8027560@xtec.cat (resguard i documentació acreditativa)
  • Rebreu un missatge per part de la secretaria del centre confirmant que hem rebut la preinscripció i la documentació de manera correcte. Si no rebeu el missatge de confirmació, us heu de posar en contacte a secretaria@lesneus.cat o al telèfon 93-392-36-51.
  • En aquest cas, noés necessari presentar la sol·licitud ni la documentació en paper.

PRESENTACIÓ PRESENCIAL (del 19 al 22 de maig)

Si us fos impossible fer la preinscripció telemàticament, us poseu en contacte amb l’escola (telèfon o correu electrònic) i us donarem cita prèvia; amb aquesta mesura reduirem la concentració innecessària de persones.

Mesures de seguretat per a la preinscripció escolar
Per a dur a terme els tràmits de manera presencial amb total garantia de seguretat cal complir les següents mesures generals:

1. Al centre han d’anar el menor nombre possible de persones a fer les gestions (preferiblement, una sola persona)
2. Han de portar la documentació per a poder escanejar o fotocopiar i, si pot ser, la sol·licitud emplenada des de casa. En cas que calgui emplenar la sol·licitud en paper, convé que portin el seu propi bolígraf.
3. Recordi que cal portar màscara i guants.
4. No poden acudir les persones de grups d’especial vulnerabilitat o en període de confinament, o que presentin símptomes. En aquest cas, poden autoritzar per escrit a una altra persona a portar la sol·licitud i la documentació.

Documentació que cal presentar:

• Sol·licitud de preinscripció.
  • Original i còpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si l’alumne/a està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  • Original i còpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor/a o guardador/a de fet) o, si el sol·licitant és estranger, de la targeta de residència on consta el NIE o el passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.
  • Original i còpia del DNI de l’alumne/a major de 14 anys o si té DNI tot i ser menor de 14 anys.
  • Original i còpia de la targeta del CatSalut (TSI) de l’alumne/a.
  • Original i còpia del carnet de vacunacions.
  • Còpia del carnet de família nombrosa o monoparental vigent.
  • Dos fotos carnet amb el nom i cognom per darrere.

Documents a presentar, si cal, en cada cas:

• Germans al centre educatiu o de pares i mares que hi treballen (el centre comprovarà directament aquestes circumstàncies).
    • Un alumne té germans escolaritzats al centre quan aquests hi estan escolaritzats en el moment de presentar la sol·licitud de preinscripció.
    • Un pare o mare o tutor legal hi treballa quan en el moment de presentar la preinscripció exerceix en el centre una activitat continuada amb una jornada mínima en el centre de 10 hores setmanals.
  • Proximitat de domicili:
    • Documentació acreditativa del domicili familiar que, si no és el que consta al DNI de la persona sol·licitant, consistirà en la certificació o volant municipal de convivència de l’alumne/a, on hi ha de constar que conviu amb la persona sol·licitant, i el resguard de renovació del DNI per canvi de domicili. En el moment de formalitzar la matrícula cal presentar el DNI renovat amb la nova adreça.
    • Documentació acreditativa del lloc de treball, si aquest és el que s’al·lega a efectes de proximitat. Cal presentar una còpia del contracte laboral o d’un certificat emès a aquest efecte per l’empresa. En el cas de treballadors autònoms, es té en compte el domicili acreditat a l’Agència Tributària i s’ha de presentar una còpia del formulari de la declaració censal d’alta, modificació i baixa en el cens d’obligats tributaris (model 036 o 037).
  • Renda anual de la unitat familiar: Documentació acreditativa de ser beneficiari/ària de la prestació.
  • Discapacitat (igual o superior al 33%): Original i fotocòpia de la targeta acreditativa de la discapacitat o del certificat de discapacitat de la persona que al·lega aquesta condició emès pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la persona que al·legui aquesta condició. També s’admeten els certificats de discapacitat emesos pels organismes competents d’altres comunitats autònomes.
  • Família nombrosa o monoparental: Original i fotocòpia del carnet de família nombrosa o monoparental vigent.

SOLICITUD

Si feu el tràmit de manera presencial, es recomanable portar la inscripció fotocopiada i emplenada per agilitzar el tràmit.

Document Preinscripció per emplenar (Enllaç departament d´Ensenyament)

HORARIS

De 1013h i de 16h a 18h del 19 al 22 de maig (amb cita prèvia)

• Telèfon de contacte:
  • 93-392-36-51
  • secretaria@lesneus.cat

LLISTES DE BAREM PROVISIONAL

• Es penjaran a la web en la data indicada.
  • També es podrà consultar individualment des de la web de Estudiar a Catalunya.

RECLAMACIONS DE LA LLISTA DE BAREM PROVISIONAL

• Com amb les preinscripcions, s’haurà d’enviar al correu de l’escola o bé demanar cita prèvia si es vol fer personalment.

MATRICULACIÓ

• Es preveu que les dates seran del 13 al 17 de juliol
  • Es realitzarà amb cita prèvia.