Edat i altres requisits

En general, per accedir als ensenyaments del centre cal tenir complerts els 18 anys o bé complir-los durant l’any natural en què s’inicia la formació.

També hi poden accedir les persones  que hagin complert com a mínim 16 anys l’any natural en què inicien la formació, en els casos següents:

1) Si tenen un contracte laboral que els impedeixi assistir als centres educatius en règim ordinari,

2) Si es troben en procés d’obtenció d’un permís de treball,

3) Si són esportistes d’alt rendiment,

4) Si són alumnes que han cursat o cursen els programes de formació i inserció durant aquest curs i volen cursar els ensenyaments d’educació secundària obligatòria per a adults,

5) Si volen cursar la formació per a proves d’accés als cicles formatius de grau mitjà,

6) Si participen en el programa d’experiència profesional per a l’ocupació juvenil a Catalunya Joves per l’Ocupació

7) Excepcionalmnt, la directora dels SSTT pot autoritzar la incorporació d’alumnes que no compleixin els requisits anteriors amb l’informe previ de la Inspecció d’Educació.

En tot cas, la incorporació a l’educació d’adults de persones menors de 18 anys requerirà el consentiment del pare o mare o tutor/a legal del menor.

Prova d’ Accés universitat majors de 25 anys: .

Podran presentar-se a aquestes proves tos els candidats majors de 25 anys o que els compleixin durant l’any natural en què es realitzarà la prova (2017).

Els alumnes majors de 45 anys quedaran exempts de l’assignatura d’anglès i de les assignatures específiques.

Accés a Prova d’accés a CF Grau Mitjà :

Persones que tinguin 17 anys o els compleixin dins del 2016.

Exempció de l’àmbit científic-tecnològic: 365 dies cotitzats a la Seguretat Social , que hauran d’acreditar mitjançant un full de vida laboral.

Accés a Prova d’accés a CF Grau Superior :

Les persones que tinguin complerts 19 anys o els compleixin durant l’any 2017

Els alumnes que facin els 18 anys dins de l’any 2017 i estiguin en possessió d’un títol de cicle formatiu de grau mitjà de la mateixa família ( veure quadre d’afinitats ), també es poden matricular.

Tots els matriculats que hagin superat un cicle formatiu de grau mitjà de la mateixa família quedaran exempts de les específiques que comptabilitzaran a la nota final amb un 5 .