Tu tens un superheroi

Els alumnes de GESO- 1 han tornat a fer el projecte “Tu tens un superheroi”, una experiència d’aprenentatge col·laboratiu i socialment compromesa que ens ha servit com a descoberta del superheroi que tots portem a dins.

Aquest curs l’hem fet amb l’Escola d’Educació Especial La Muntanyeta, centre titularitat de la Fundació La Muntanyeta,  que promou la defensa dels drets de les persones afectades de paràlisi cerebral i/o etiologies similars de les comarques de Tarragona. L’objectiu prioritari d’aquesta escola és atendre els infants amb necessitats educatives especials, amb la finalitat de potenciar al màxim el seu desenvolupament motriu, intel·lectual, afectiu i social, així com aconseguir una major integració familiar i social.

El projecte ha consistit en elaborar uns còmics digitals on els protagonistes principals han estat uns superherois. Però aquests superherois s’han inspirat en quinze alumnes de l’Escola d’Educació Especial La Muntanyeta, concretament en el Magí, la Carla, el Kedar, l’Erik, el Pedro, l’Eva, el Bruno, el Marc, la Haizea, l’Ona, el Martí, la Yacine, la Tissan, l’Àlex i el Fernando.

Aquest projecte ens ha ajudat a donar veu a tots els seus protagonistes; prendre consciència de les nostres emocions, expressar-les i compartir-les; promoure el pensament responsable i el coneixement aplicat; potenciar una metodologia de treball basada en l’acció-reflexió-acció permanent; i molt especialment, trencar el mur invisible que ens aïlla de la societat, conèixer iniciatives socials del nostre entorn més immediat, fomentar l’esperit solidari i assolir un empoderament mutu.

I els productes finals, els còmics digitals, han estat un regal a tots els alumnes participants de l’Escola d’Educació Especial La Muntanyeta i, per extensió, a tota la seva comunitat educativa, com a agraïment i mostra de la nostra admiració.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *