Treball final GESO. Vídeos franquisme

Ens vam proposar fer un vídeo i l’hem fet! Aquest trimestre, dins del mòdul Catalunya dins l’Espanya del segle XX de GESO 2, hem treballat el període que va de 1931 fins al 1975 i que inclou la Segona República, la Guerra Civil i el Franquisme. La seqüència de treball ha estat la següent:

• Introducció al franquisme, les principals etapes, característiques i conceptes clau.
  • Recerca de notícies actuals relacionades amb el franquisme i debat a l’aula.
  • Tria del tema del vídeo entre una llista proposada.
  • Introducció a les eines digitals necessàries: Word (tractament de textos), Paint (tractament de la imatge), Windows Movie Maker (tractament del vídeo) i Audacity (tractament del so).
  • Totes les sessions s’han tancat amb l’autoavaluació del treball per part dels alumnes.

L’objectiu final del trimestre ha estat realitzar un vídeo per grup, conèixer aquest període tant important de la nostra història i exposar-lo al final a tots els companys/es. Els alumnes s’han organitzat en grups cooperatius en què han treballat perquè tots els membres assoleixin els objectius. El projecte ha estat dirigit pel professor Jesús Cano, estudiant en pràctiques del Màster universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària.

Felicitats equips, heu fet una gran feina i, sobretot, ho heu passat molt bé!  El resultat és espectacular, per això aquí us en deixem la mostra.

La repressió franquista (Yeison Andrés Muñoz, Thais Aparicio, Robert Rull)

L’educació durant el franquisme (Cristian Barceló, María Gascón, Joan Clemente)

L’educació durant el franquisme (Sheila Van der Heiden, Manu López, Toñi Ramos, Antonio Chacón)

Els nens de la guerra (María Labrador, Elisabet Berrio, Mari Jiménez)