Tornem a posar en acció “El català ens apropa” amb moltes sorpreses

Hem tornat a reprendre el projecte “El català ens apropa”, també conegut com a grups de conversa. Aquesta iniciativa es duu a terme al CFA Tarragona des de fa més de quinze anys i permet contribuir a millorar les destreses lingüístiques, especialment l’expressió oral, d’un bon nombre d’alumnes que tot just s’endinsen en l’aprenentatge de la llengua.

Però aquest curs hem volgut fer un pas endavant amb la intenció de créixer, tant en nombre de participants com en nombre d’entitats implicades, i hem convertit aquesta iniciativa en un macroprojecte en el que hi han participat més de 60 alumnes sota l’aixopluc del Consorci de Normalització Lingüística de Tarragona i la Coordinadora d’Associacions per la Llengua Catalana (CAL) .

Per una banda, hem reprès els nostres  tradicionals grups de conversa per a alumnes dels cursos de llengua catalana (català 1, català 2 i català 3) amb l’acompanyament i suport del Consorci de Normalització Lingüística de Tarragona i el seu programa del “Voluntariat per la llengua”. Durant 10 setmanes, tots els aprenents participants en aquesta iniciativa (de moment ja en són 30) formen part d’uns petits grups de conversa dinamitzats per set voluntaris que els ajuden a practicar la llengua i conèixer la cultura catalana. Aquestes trobades, d’una hora setmanal, es fan a les aules del CFA Tarragona en diferents horaris, segons les possibilitats i necessitats tant d’aprenents com de voluntaris. Han començat a finals de gener i es preveu que s’allarguin fins passada  Setmana Santa.

A més, i com a novetat d’aquest curs, hem comencat una col.laboració amb la Coordinadora d’Associats per la Llengua Catalana (CAL), organitzadora del projecte Xerrem Junts de voluntariat. També durant deu setmanes, un grup d’alumnes voluntaris de GESO 1 i 2, després d’haver rebut una formació per representants de l’entitat,  posaran en pràctica el projecte Xerrem Junts. Aquest va adreçat a alumnes de GESO que volen reforçar l’expressió oral de la llengua catalana o a alumnes de Formació Instrumental 2 que volen millorar el seu coneixement del català. De moment ja hi ha 19 guies i 25 xerraires que es troben un dia a la setmana, dilluns o dijous, a l’aula 1 del CFA Tarragona. Han començat a mitjans de febrer i finalitzaran a mitjans de maig.

Sabem que hem fet una aposta agosarada per promoure l’ús del català a la nostra escola, però estem convençuts que serà una experiència que ens enriquirà a tots.

Moltíssimes gràcies a les entitats que ens han ajudat a engegar ambdós projectes i, molt especialment, als voluntaris, guies, aprenents i xerraires que hi heu volgut participar.