L’alumnat de Literatura Catalana descobreix diversos espais tarragonins vinculats a l’escriptora Maria Aurèlia Capmany

Els grups de Matí i Vespre del mòdul de Literatura Catalana de GESO 2 han participat aquesta setmana a la Ruta Maria Aurèlia Capmany, un itinerari proposat per l’Associació de Professionals i Estudiosos en Llengua i Literatura Catalanes que recorre diversos espais de la part alta de Tarragona vinculats a la vida i l’obra de l’escriptora Maria Aurèlia Capmany (Barcelona, 1918-1991).

El grup de Vespre ha fet aquesta sortida durant la tarda de dimarts 22 de febrer, mentre que el grup de Matí hi ha participat dimecres 23 de febrer a partir de les 10:00 h. El professor d’ensenyament secundari jubilat Jesús Figueras ha estat el representant de l’APELLC que ha fet de guia durant les dues sessions. Els alumnes li han adreçat diferents preguntes i dubtes a l’entorn de la figura de Capmany i la seva vinculació amb Tarragona.

Durant aquest trimestre s’ha treballat a classe el contingut dels textos de la Ruta Capmany, en què hi ha fragments d’obres de l’escriptora barcelonina i també s’hi poden llegir escrits d’autors que la van conèixer o es van referir a la seva obra. En els dies previs a la sortida els alumnes han practicat la lectura en veu alta dels textos, que finalment han llegit durant el recorregut per la part alta de la ciutat. L’itinerari ha començat al passeig Arqueològic i ha continuat per l’Ajuntament de Tarragona (al pati de Jaume I), l’Antic Ajuntament, la Catedral, el carrer de les Coques i ha finalitzat davant de la Diputació.

Aquesta experiència continuarà a classe amb l’elaboració de diferents articles periodístics que recolliran tant aspectes de la Ruta Capmany com de la biografia i la literatura de l’escriptora barcelonina.