L’alumnat de GESO 1 desmunta els estereotips publicitaris de gènere davant els companys d’Anglès 1 i Anglès 2

Els grups de Matí i Vespre de GESO 1 han dedicat l’hora setmanal de reforç lingüístic del tercer trimestre a un projecte en anglès per analitzar i revisar els estereotips de gènere més habituals de la publicitat. Després d’observar els tòpics que apareixen habitualment als anuncis, normalment de tipus masclista, han elaborat una presentació en anglès que han hagut d’exposar a l’alumnat dels cursos d’Anglès 1 i Anglès 2 del CFA Tarragona. D’aquesta manera, els alumnes de GESO 1 han posat en pràctica habilitats com el treball en grup i cooperatiu, la lectura i confecció de textos i l’expressió oral. Els treballs, a més de presentar-se a classe, es poden veure també exposats als passadissos del centre.

Imatge de la presentació del projecte en una classe d'Anglès
Imatge de la presentació del projecte en una classe d’Anglès

Els diversos grups de GESO 1 que han participat en aquesta activitat han reformulat els missatges i lemes publicitaris de manera que n’han capgirat el significat (per exemple canviant el gènere al qual s’adreçaven) per evidenciar el biaix de gènere i la diferència de tracte de la publicitat segons si els destinataris són homes o són dones. A més de la pràctica i els aprenentatges sobre la llengua anglesa, la proposta ha servit per reflexionar sobre els valors socials i cívics que sovint s’accepten com a majoritaris.

Les professores Dolors Torner i Clàudia Fernández han coordinat aquest projecte, que és el tercer que han aplicat durant aquest curs com a reforç lingüístic dins l’Àmbit de la comunicació del CFA Tarragona. Al primer trimestre es va treballar en un projecte de castellà sobre la novel·la Sin noticias de Gurb, d’Eduardo Mendoza, mentre al segon trimestre es va elaborar una proposta sobre el món del còmic en català. D’aquesta manera, s’hauran treballat les tres llengües en la programació dedicada al reforç lingüístic.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *