José Rodríguez Parra: “Al principi pensava ‘on t’has ficat?’, però de seguida vaig agafar el ritme”

José Rodríguez Parra (Tarragona, 14 de juliol de 1973) va cursar el Graduat d’Educació Secundària Obligatòria entre els anys 2016 i 2018 al Centre de Formació d’Adults Tarragona. Després de treure’s l’ESO es va matricular a un Grau Mitjà de Planta Química i tot just aquest final de curs n’obtindrà el títol. L’esforç per formar-se i aconseguir l’ESO ha fet possible el salt formatiu que el consolidarà a l’empresa on treballa. Com ell, l’alumnat que desitgi seguir el curs del Graduat d’Educació Secundària Obligatòria per a persones adultes al CFA Tarragona podran fer la preinscripció del 21 al 29 de juny. Consulteu-ne la informació en aquest mateix web.

• Actualment curses un Grau Mitjà: en quin moment dels estudis et trobes?
  • Aquest any he acabat el Cicle Mitjà de Planta Química. Ara mateix ja ho he finalitzat.
  • Per quines raons vas decidir fer aquest Grau Mitjà i per què vas escollir el centre on el curses?
  • Perquè em volia promocionar a la meva feina i necessitava aquest títol de Planta Química. A la província de Tarragona, aquest cicle només s’estudia a l’Institut Comte de Rius.
  • Quina trajectòria acadèmica i professional havies tingut abans d’apuntar-te al GESO i com vas prendre la decisió de fer un canvi en aquesta direcció?
  • Amb 13 anys vaig finalitzar 8è curs de l’EGB, però no em vaig treure el graduat. Sempre he treballat a la construcció, i quan va venir la crisi i va baixar la feina, molts ens vam quedar sense lloc de treball. Fa 6 anys em van agafar per treballar a l’envasat de Taqsa (Schmidt Logística) de la planta química de Lyondelbasell. Com que em va agradar i tenia l’oportunitat de promocionar-me a la planta, vaig decidir treure’m l’ESO, per poder accedir al Cicle de Grau Mitjà de Planta Química.
  • Com va ser que vas pensar en el CFA Tarragona per treure’t l’ESO?
  • Perquè era el que m’agafava més a prop de casa i de la  feina i podia combinar-me els horaris.
  • Quin record tens dels dos cursos que vas passar al CFA Tarragona?
  • Tinc molt bon record del professorat. Són molt bons professionals i amb molta paciència ja que som gent adulta i més difícil de portar. I el “bon rotllo” que hi havia amb els companys. Cadascú tenia la seva feina o família, i ens vam avenir molt bé. Vam fer un grup que encara avui quedem per fer un àpat o unes copes.
  • Et va semblar útil?
  • Si. Vaig aprendre moltes coses ja oblidades. Pensa que feia uns 30 anys que vaig deixar d’estudiar i no he agafat mai un llibre. Al principi pensava “on t’has ficat Parra”, però de seguida et venien coses al cap i vaig agafar el ritme de les assignatures i em va tornar a agradar el que m’ensenyaven.
  • Et va semblar difícil el GESO?
  • La veritat és que no. Ja et dic que al principi tot era nou per a mi, però a mesura que anaven donant matèria ho captava molt ràpidament. El que em va costar una mica més va ser l’anglès, la pronunciació. Però ho vaig superar amb molt bona nota.
  • Quins consells donaries a les persones que s’hi volen inscriure?
  • Que s’animin a treure’s l’ESO, mai és tard encara que diguin, ara perquè ho vull. I que et tornen al cap moltes coses oblidades i t’ensenyen coses interessants que pensaves que recordaves i veus que has fet bé d’aprendre-les. Molt del que t’ensenyen per mi és cultura general que sempre està bé saber-la perquè t’adones que hi ha molta gent amb falta d’estudis.
  • Quina seria la teva il·lusió un cop acabis els estudis?
  • Treballar a la planta química de la meva empresa. M’he esforçat moltíssim per treure’m el títol. Pensa que amb 43 anys començar a estudiar, portant una família i treballant no és gaire fàcil. A l’Institut estava amb nois de 16 i 17 anys. Sense anar més lluny, vaig estudiar amb el meu fill gran, imagina’t!!! I per a mi seria molt satisfactori poder treballar a Lyondelbasell.
  • On et veus d’aquí a un parell d’anys?
  • Em veig treballant a la planta química de Lyondelbasell, perquè crec que tot aquest esforç ha de tenir recompensa.