Els “superherois” de la Fundació Onada, protagonistes dels còmics que elaboren els alumnes de GES I

Els alumnes de GESO- 1 han començat aquest trimestre el projecte “Els superherois han despertat”. La proposta, impulsada per l’Àmbit de la Comunicació del CFA Tarragona en col·laboració amb l’Àmbit Social, vol promoure la descoberta del superheroi que tots portem a dins.

El projecte consisteix a elaborar uns còmics digitals on els protagonistes principals seran uns superherois. Però aquests superherois estan inspirats en persones reals, concretament en set nois i noies de la Fundació Onada.

La Fundació Onada es una entitat d’iniciativa social ubicada al barri de Campclar que treballa per millorar la qualitat de vida de les persones amb més dificultats de la comarca del Tarragonès.

Com a tret de sortida del projecte, els set superherois de les nostres futures històries -el Javier, el Mateo, l’Imma, la Laura, el Joshua, el Cèsar i el Manolo- han visitat el CFA Tarragona i han fet una trobada amb els alumnes de GES I. Els “superherois” anaven acompanyats per la Marta, treballadora social, i la Sara, alumna en pràctiques de la Fundació l’Onada.

Després de les presentacions, els alumnes del CFA Tarragona han fet un munt de preguntes per conèixer millor el seu dia a dia a la fundació: les activitats que hi realitzen, el que els agrada més, sortides, col·laboracions amb altres entitats… Els alumnes de GES I han explicat què es fa al CFA i quins són els seus principals interessos. Després d’aquesta primera part, s’ha fet un joc per aparellar cada superheroi amb el creador del seu respectiu còmic, i s’ha aprofitat per fer-los una petita entrevista individual i conèixer-los una mica millor. La sessió s’ha acabat cantant i ballant el “Bon dia”, una de les seves activitats preferides.

El 23 de febrer ens tornarem a veure per fer el seguiment del projecte. Aquesta vegada serà a la seu de la Fundació Onada, i l’entrega final dels còmics es farà el dia 16 de març, de nou a la nostra escola.

En els propers dies treballarem de valent per poder crear unes històries que estiguin a l’alçada de l’entusiasme que ens han mostrat els nostres superherois. Segur que sortiran uns treballs preciosos.