Alumnes del CFA Tarragona participen a l’acte central del Dia Internacional de la Llengua Materna

Dilluns 21 de febrer les entitats i organismes del Ple pel Català al Camp de Tarragona van commemorar el Dia Internacional de la Llengua Materna amb un acte que va tenir lloc a la seu dels Serveis Territorials de Cultura de la ciutat de Tarragona. Dues alumnes de la nostra escola van tenir l’honor de participar-hi, juntament amb estudiants dels centres de normalització lingüística de Tarragona i de l’Àrea de Reus, de l’Escola Oficial d’Idiomes de Tarragona i del Servei Lingüístic de la Universitat Rovira i Virgili.

El tema al voltant del qual va girar l’activitat d’enguany va ser la traducció de frases fetes, sota el lema “Frases fetes del món per escoltar i mirar”. Els alumnes de català participants, tots ells amb diferents llengües d’origen (amazic, anglès, àrab, francès, gallec, gal·lès, romanès, polonès i wòlof), van triar una frase feta en la seva llengua i la van compartir amb les persones assistents a l’acte. En un entorn lúdic, es va  convidar el públic a endevinar-ne el significat i després els alumnes ens les van explicar i en van donar una frase feta amb un sentit equivalent en català.

Com a representació del CFA Tarragona hi van participar dues alumnes de Secundària. L’Aicha El Kabouri, de GESO-1, ens va explicar una frase feta en amazic, i la Fàtima Khouyi, de GESO-2, en àrab. Va ser molt interessant poder constatar que no es pot fer una traducció literal de les seves frases fetes en altres idiomes, així com de totes les altres que ens van explicar.

La llengua de signes també també va ser protagonista de l’acte. Hi va haver la intervenció d’una persona signant i es va concloure la trobada amb el vídeo d’una cançó de Roba Estesa, interpretada també en llengua de signes.