Parlem i seguim caminant

Vinga classe, us ve de gust organitzar alguna activitat pel Dia Internacional de les Dones? Què us sembla? Quines idees teniu? Cada any volem fer partícips en l’organització del 8M a l’alumnat i acostumem a trobar les mateixes reaccions: sí que hauríem de fer alguna cosa ben reivindicativa, comenta alguna de les dones de més experiència, i comença el debat de què farem… però, per què hem de celebrar el dia de la dona?, pregunta alguna de les joves i, en aquest moment, tornem a encetar el meló, aquest meló tan necessari encara d’obrir…

El 8 de març celebrem arreu del món el Dia Internacional de les Dones. Reconegut per l’ONU com el dia que es reivindiquen els drets de les dones sigui quina sigui la seva nació, ètnia, llengua o cultura. Una jornada trans inclusiva, sense discriminacions per raó d’orientació sexual, d’edat, de classe social o de discapacitat. I sí, encara ens queda molt camí per recórrer com a humanitat per l’equitat de gènere, o algú encara té dubtes? És necessari que seguim caminant cap a aquesta justícia global.

Avui, però, m’agradaria portar-ho a un terreny més proper. Les dones continuem tenint un nivell d’exigència, sovint poc visible, extremadament elevada. Hem d’assolir no sé què o de ser no sé com o, inclús, d’estimar no sé de quina manera… hem passat de models de la perfecta dona de casa (per a qui?) al de científica, catedràtica i investigadora. Només volem ser. Només poder ser tal com sentim, sense pors, és tan difícil? Doncs sí que ho és. Estem a una lluita constant pel sol fet de ser dones. Soc conscient que no tothom pot entendre aquest sentiment, però sí que pot empatitzar-ne si vol. Gràcies a totes les companyes que ens donen suport, algunes d’elles convertint-se en amigues de per vida, a amigues que són com germanes, a amics que són com amigues, a les dones de la família, especialment a les mares i les àvies, als homes que caminen al nostre costat, als fills i filles que ens estimen tal i com som, a les alumnes que continuen formant-se al llarg de la vida i ens ensenyen coses cada dia. Gràcies, en definitiva, a totes aquelles persones que segueixen aprenent i caminant cap a l’equitat de gènere. Totes nosaltres aprenents i mestres alhora. Gràcies a elles, que amb el seu bon pas milloren el camí de totes.

Seguim parlant i caminant juntes.

Carme Bello Jordan

Més informació:

8M, Dia Internacional de les Dones. Departament D’Igualtat I Feminismes

8M – Dia dones. (2024, 22 febrero). Dones I Feminismes. Ajuntament de Barcelona.

Día Internacional de las Mujeres 2024. ONU Mujeres.

Dia Internacional de les Dones. XTEC – Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya