Cap a on anem?

Destí…. Comunitat d’Aprenentatge!

L’estiu acostuma a ser temps de joia i de descans…. però també temps de lectures, revisió i reflexió per entomar el nou inici amb noves propostes de millora i un focus més obert.
Encetem el segon any en la direcció amb les mateixes ganes i energia que el primer, i amb  l’avantatge que ja hem definit un rumb i tenim una certesa, “no estarem soles en la construcció d’aquest projecte”.
Alguns de vosaltres potser us preguntareu  quin és el nostre rumb…a quina illa paradisíaca volem arribar??
Ja us imagineu ….des del nostre refugi cultural Rius i Taulet volem arribar a Utopía!
Ves… un pèl difícil 🤣

La nostra Utopia te forma de Comunitat d’Aprenentatge.
I que és per a nosaltres una Comunitat d’Aprenentatge?
La construcció conjunta, i democràtica, d’un espai d’aprenentatge, de diàleg, de coneixement, cultura, creixement… des dels valors de la pau, la sostenibilitat, l’alteritat, la igualtat en drets i deures, l’ajuda mútua, la solidaritat, el respecte, l’humanisme, la creativitat, el diàleg, …per aprendre a nivell individual i col.lectiu cercant la transformació social que ens cal (sobretot en els temps de crisi que ens amenacen) per una societat més justa,  igualitària i fraternal.
Aquesta creació conjunta requereix que s’obrin les portes a tothom: alumnat, veïns i veïnes, alumnat en pràctiques, entitats diverses (socials, activistes, culturals..)

Cadascú col.labora, ajuda, recolza……regala la seva expertesa….en els projectes d’altres programes educatius, o en projectes d’escola que l’interessa…en la mesura que pot i vol.
Partim d’una premissa clau “Tothom sap coses, totes són interessants. La cultura viscuda de cada persona és un regal per a la resta”

Al CFA Rius i Taulet aquesta cultura viscuda és tan diversa que per a mi és el major luxe que la vida m’ha donat. Compartir trajectòria vital amb tantes persones d’arreu del món, de diferents edats, professions, habilitats, valors, interessos, capacitats… és preciós.
Si saps escoltar, mirar, apreciar, copsar…. l’energia que es genera és imparable! Atreviu-vos!
Adquirim un compromís, cal que generem més espais a l’aula, a l’escola per garantir aquest coneixement mutu, aquesta transferència d’expertesa, aquest recolzament acadèmic, emocional, transprofessional….bàsic per èxit de totes.
En aquesta comunitat on totes som claus l’equip docent orienta, dinamitza, acompanya aquest procés generador de noves realitats d’aprenentatge…poc a poc els projectes, els espais organitzatius nous, tindran el seu propi ritme i lideratge.

La comunitat anirà concretant els seus objectius sempre respectant els valors democràtics abans esmentats, però el principal objectiu és que totes assolim els nostres reptes acadèmics. “Ningú queda enrere” no és un eslògan bonic, ho hem de fer realitat entre totes. I no només això…hem de cercar l’excel·lència!
Vinguis d’on vinguis, tinguis els recursos econòmics que tinguis,….sempre partirem de la idea “Que pots fer-ho, i que nosaltres (totes) estem aquí per acompanyar-te, recolzar-te i construir plegades coneixement”
Equitat, suport mutuo, diàleg, transferència de coneixement… són les nostres eines per navegar.
Comptem amb vosaltres!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *