Sant Jordi a l’escola: actes que uneixen la comunitat educativa entorn l’escriptura, la lectura, la creativitat i la imaginació

En el nostre centre, tres activitats marquen tradicionalment els dies propers a Sant Jordi: el nostre Certamen Literari, el Concurs de Fotografia i el Tea&Reading.

El Certamen Literari que organitzem curs rera curs és un concurs on el nostre alumnat pot mostrar les seves habilitats en l’escriptura i la creació literària. La participació ajuda els nostres estudiants, especialment en els grups de llengua i de GES, a desenvolupar les seves habilitats literàries i a millorar la seva expressió escrita. A més, en molts casos, també contribueix a que els nostres alumnes guanyin confiança en si mateixos i a que desenvolupin la seva creativitat.

Hi ha diversos premis per als millors treballs de cada ensenyament i nivell, que es lliuren en un acte especial, amenitzat per música en directe. Igualment, en aquest acte es lliuren els premis a les millors fotografies, que exposem durant aquests dies en els vestíbul de l’escola. Normalment el centre proposa un tema, que ha de ser un fil conductor, tant de les fotos com dels relats. Aquest curs 22-23 el tema triat ha estat “El Poblenou”, el barri on s’ubica l’escola. Aquest ha estat un tema mitjançant el qual els alumnes han pogut descriure llocs emblemàtics i favorits del barri, recordar l’abans i comparar-lo amb l’actualitat o bé fer servir l’escenari del Poblenou per crear històries, explicar anècdotes i expressar emocions.

Tots els treballs de l’alumnat es recullen en una revista, que és una eina molt valuosa per a compartir els relats amb altres companys i companyes de classe, altres estudiants de l’escola i fins i tot amb la comunitat en general. A més, la revista és una font de motivació, ja que saber que els escrits són publicats i poden ser llegits per altres persones anima els estudiants a treballar amb més dedicació i a crear relats de qualitat.

Vols llegir els treballs dels alumnes d’aquest curs? Fes clic AQUÍ.

I… què és el Tea&Reading?

Es tracta d’una activitat de lectura col·lectiva dels treballs literaris creats per l’alumnat per al Certamen Literari. Aquesta activitat permet als nostre alumnes a sentir-se reconeguts i valorats, a desenvolupar les seves habilitats comunicatives, a connectar entre ells, i a promoure la lectura i l’escriptura. Tot això es duu a terme en un espai acollidor i amable, on no hi falta mai una invitació a un té o un cafè i unes galetes per acompanyar l’audició dels relats.

Com a resum, considerem que tots els actes que envolten Sant Jordi són formes d’enriquir la vida cultural del nostre centre, de fomentar la lectura, la creativitat, la convivència i els valors culturals entre tota la comunitat educativa, en definitiva, de fer escola.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *