Més enllà de l’aula: la importància de les sortides i activitats culturals

Les sortides i activitats culturals són una part vital de l’educació en el nostre centre. Curs rera curs, programem visites a museus, al teatre, al cinema, sortides guiades per la ciutat, clubs de lectura… Tot i que moltes de les activitats estan adreçades a grups concrets (cinema en versió original pels alumnes d’anglès, tallers de robòtica pels alumnes de COMPETIC, sortides i xerrades específiques pels alumnes de GES…), d’altres estan obertes a tots els nostres estudiants. Enguany han tingut l’ocasió d’anar al Teatre Lliure a veure Yerma, al TNC a veure Terra Baixa, han pogut participar en clubs de lectura organitzats pel propi centre…

Aquestes oportunitats permeten als nostres estudiants connectar-se amb el món que els envolta i augmentar la seva comprensió de la cultura, la història i la societat. Mitjançant la participació en aquestes activitats, el nostre alumnat pot experimentar noves perspectives i adquirir noves habilitats que poden ser aplicades en altres àmbits de la seva vida.

I més enllà d’una oportunitat per a aprendre i gaudir de noves experiències, també són una eina valuosa per a establir relacions socials significatives. A través d’aquestes activitats, els estudiants poden interactuar amb altres persones amb interessos similars, connectar amb altres membres de la seva comunitat i crear xarxes socials que poden ser valuosos a llarg termini.

Això pot ser especialment important per a aquelles persones que han estat aïllats socialment o han tingut dificultats per a fer connexions amb altres persones. A través de les activitats culturals, poden desenvolupar les seves habilitats socials i emocionals, millorar la seva autoestima i confiança, i augmentar la seva motivació per a continuar aprenent.

Així mateix, les activitats culturals poden ser una oportunitat per a treballar en equip, col·laborar en projectes i compartir idees i opinions amb altres persones. Això pot ajudar als estudiants a desenvolupar les seves habilitats de comunicació i lideratge, i aprendre a respectar les opinions i punts de vista diferents als seus propis.

Finalment, les sortides i activitats culturals també són una forma d’aprendre sense estrès i sense pressió acadèmica. Això pot ser especialment important per a aquells estudiants que han estat fora del sistema educatiu durant un temps i poden sentir-se intimidats per la idea d’aprendre de nou. Les sortides i activitats culturals són una forma lleugera i relaxada de conèixer coses noves i augmentar la confiança per a continuar aprenent.

I, a tall d’exemple, aquí us deixem diversos testimonis recollits després de la realització de diferents activitats:

• Em va agradar molt l’obra i l’espai on es va desenvolupar. Era la primera vegada que anava al Teatre Lliure. Estava a primera fila i vaig poder observar els actors molt bé. No em vaig perdre cap detall!
  • Una activitat molt satisfactòria que a més de gaudir del teatre, ens va permetre relacionar-nos amb els companys de l’escola.
  • Molt bona la iniciativa de portar el teatre del barri a l’escola! Un tema molt emotiu i proper que cal continuar treballant i motivant per millorar la vida. Moltes gràcies!!!
  • Me parecieron muy interesantes los testimonios reales de las mujeres que vivieron esa época y todas las fotografías y documentación de entonces.
  • Ha sigut un regal pels amants de l’art dramàtic com jo! Moltes gràcies! A més a més vaig sentir molt a gust entre companys de l’escola, igual com els altres estudiants. Gràcies a l’organització vam fer una penya!
  • M’ha agradat molt poder gaudir d’aquesta sortida. Espero que n’hi hagi d’altres i poder tornar a gaudir. Moltes gràcies CFA Montserrat Roig!!!

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *