L’Escola Marta Mata participa en una investigació de la Universitat de Barcelona

Dues alumnes, la Marina i la Marta, i dos docents del CFA Escola Marta Mata hem participat en diversos grups de discussió que formen part de l’estudi “Trajectòries dels i les joves en els estudis de secundària obligatòria. Factors d’èxit als centres de formació de persones adultes de Catalunya” que realitza la Universitat de Barcelona.

L’estudi, dirigit pel doctor en Educació i Societat Juan Llanes Ordóñez, i coordinat per les investigadores del projecte Isabel Sánchez i Anna Soldevila analitzarà el risc d’exclusió social que les persones més joves, que no han assolit l’escolaritat obligatòria, podrien patir al llarg de la seva vida.

Un dels objectius de l’estudi és tenir un major coneixement sobre els mecanismes que afavoreixen el progrés educatiu dels i les joves per tal d’aconseguir una reducció de les dades d’abandonament i sortida del sistema formatiu. Es tracta de copsar la complexitat dels processos de transició acadèmica d’aquest col·lectiu de joves i fer un diagnòstic de la realitat a Catalunya per al final poder proposar accions que afavoreixin la persistència,  transició i graduació dels estudiants en aquest nivell d’ensenyament.

És en aquest punt que les Escoles de Persones Adultes esdevenim un instrument de rellevància per afavorir la reincorporació de les persones joves a la formació i garantir la seva inclusió en la societat.

L’estudi centra la mirada en 14 escoles d’adults del territori català, amb l’objectiu de comprendre el fenomen des de la realitat dels agents implicats.