Un 75% d’alumnat del CFA Marta Mata supera amb èxit les proves oficials d’accés a cicles formatius i universitat

Un 75% dels alumnes que cursen la preparació a les proves per accedir a cicles formatius i universitat al Centre de Formació d’Adults Escola Marta Mata, un servei gestionat per la regidoria de Medi Ambient i Ocupació de l’Ajuntament de Reus, ha superat amb èxit les proves oficials realitzades durant el mes de maig. Aquest és un requisit imprescindible per als alumnes que volen accedir als cicles de formació professional o a la universitat i no disposen de la titulació requerida.
El percentatge d’aprovats ha estat d’un 73% en les proves d’accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà, un 81% en les proves d’accés a Cicles Formatius de Grau Superior i un 71% en les proves d’accés a la universitat.
A més dels cursos d’accés, al CFA Escola Marta Mata també s’imparteix el Graduat en Educació Secundària (GES), que ha tingut 236 persones matriculades aquest curs 2015-2016 i el Cicle de formació Instrumental, en el qual s’han matriculat 68 alumnes. El total d’alumnes durant aquest curs al centre municipal de formació de persones adultes ha estat de 410 alumnes.

Nova oferta formativa
El CFA Escola Marta Mata obre entre el 20 i el 28 de juny el període de preinscripció per al curs 2016-2017. Aquest servei municipal de formació de persones adultes manté pel pròxim curs el gruix de l’oferta en el Graduat d’Educació Secundària i preveu ampliar l’oferta en el cicle instrumental i mantenir les places en els cursos d’accés.
L’oferta aprovada per l’Ajuntament de Reus el passat 3 de juny és la següent: Cicle Instrumental (nivells I, II i III) 55 places; Graduat Educació Secundària (Nivells I i II) 200 places; accés a Cicles Formatius de Grau Mitjà, 28 places; accés a Cicles Formatius de Grau Superior (matí i vespre), 56 places i accés a la Universitat per a majors de 25 i 45 anys, 35 places.
La preinscripció de tots els cursos es realitza presencialment del 20 al 28 de juny a la seu del CFA Marta Mata (cr. de Terol, 1). En concret, els horaris d’atenció a les persones que es vulguin preinscriure seran els següents: els dies 20, 21, 22 i 27 de juny de les 9:30 h a les 13:30 h i de les 16:00 h a les 20:00 h. Els dies 23 i 28 de de juny les preinscripcions es faran de les 9:30 h a les 13:30 h. Per ampliar la informació sobre el procés de preinscripció les persones interessades es poden adreçar al telèfon 977 010 850 o al correu electrònic cfaescolamartamata@xtec.cat. Amb caràcter general, per accedir a l’educació d’adults cal haver complert 18 anys (o complir-los l’any natural que s’inicia la formació).
El regidor de Medi Ambient i Ocupació, Daniel Rubio, ha recordat que “l’educació de persones adultes és una eina molt útil per millorar la qualitat de vida de la ciutadania i que és un instrument de gran importància en la lluita contra les desigualtats socials”.