El dia escolar de la no-violència i la Pau

Logotip del DENIP original d’Eulogio Díaz del Corral
Va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal i és una iniciativa d’educació no-violenta i pacificadora, que s’ha difós arreu del món. Es celebra a escoles de tot el món, el dia 30 de gener, aniversari de la mort de Mahatma Gandhi.
El DENIP propugna una educació permanent en i per a la pau, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans i la no-violència. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra”.

Germans de les estrelles, lletra de Llorenç Vidal i música d’Andreu Bennàssar, és l’himne del DENIP. Existeix, entre altres idiomes, una versió castellana del mateix autor, una en eusquera feta per Martin Goenaga Irastorza, una en interlingua feta per Waldson Pinheiro (Brasil) i una en galaic-portuguès. Pots escoltar-lo aquí (castellà)

“No hi ha camí per a la pau, la pau és el camí.”
Gandhi

“Si volem un món de pau i de justícia cal posar decididament la intel•ligència al servei de l’amor.”
Antoine de Saint-Exupery

“La pau comença amb un somriure”
Maria Teresa de Calculta