A cicles formatius de grau superior

Les proves d’accés als Cicles formatius de grau superior són unes proves que et permeten accedir a aquests estudis si no has obtingut el títol de Batxillerat o titulacions considerades equivalents.

Aquestes proves es poden preparar per lliure, utilitzant els llibres de text i d’exercicis de Batxillerat, bé assistint a classe en algun dels centres públics o privats que fan una preparació específica, o bé a distància a través de l’Institut Obert de Catalunya (IOC).

Requisits per poder fer aquestes proves

Tenir 18 anys, si es té el títol d’un cicle formatiu de grau mitjà  o tenir 19 anys o més (o fer-los durant l’any en que es fan les proves) sense titulació prèvia.

Com són les proves?

Segons el tipus de cicle formatiu que es vulgui fer les característiques de les proves són diferents:

CFGS de Formació Professional CFGS d’Arts Plàstiques i Disseny CFGS d’Esports

– Matemàtiques

Part específica:Dues assignatures relacionades amb el cicle formatiu al qual es vol accedir. Queden exempts aquelles persones que tinguin un CFGM de la mateixa família o grup d’itineraris.

– Matemàtiques o història

Part específica:Agrupa les matèries que corresponen a llenguatges d’arts plàstiques i disseny. Els i les aspirants han d’escollir dues assignatures entre les següents:

– Dibuix artístic
– Dibuix tècnic
– Cultura audiovisual
– Volum.

Queden exemptes de la part específica aquelles persones que tinguin un CFGM d’arts plàstiques i disseny.

– Matemàtiques o història

Part específica: L’alumne/a ha de tenir el títol de tècnic o tècnica de grau mitjà de l’especialitat corresponent i en el cas del grau superior de futbol i d’alta muntanya cal complir, a més, determinats requisits esportius.

Podeu consultar el format de proves d’anys anteriors a http://milaifontanals.cat/examen/examen.htm

Un cop superada la prova d’accés a Cicles Formatius de Grau Superior pots accedir a aquests estudis, però es tindrà en compte la nota de la prova per assignar les places disponibles.