Història

Tot i que el barri de Santa Eulàlia és un dels més antics de l’Hospitalet, i que va emergir després de la industrialització del barri de la Bordeta de Barcelona, és des que es va aprovar el PLA L’H 2010 que la seva rellevància ha ultrapassat els àmbits de la ciutat ja que molts dels seus projectes estan dins o prop del barri.

L’alumnat del nostre centre està majoritàriament en edat laboral i arriba al centre per completar els seus estudis i millorar la seva formació però està també obert a persones de qualsevol edat i nacionalitat. Seguint el cens de l’Anuari estadístic de l’Ajuntament del 2015, un 19,22% de la població és estrangera i un 27,91% han nascut a l’estranger. Part del nostre alumnat pertany a aquest últim grup i ens enriqueix dia a dia. Trobem alumnes que han migrat en edat escolar i han tingut problemes per obtenir la seva titulació, però també alumnes que tenen la titulació a llurs països i els hi resulta més fàcil preparar-se per proves d’accés que convalidar els seus estudis. Evidentment acaben també els seus estudis, alumnes catalans que, per múltiples motius, no els han acabat en el termini esperat. Intentem que la multiculturalitat es transformi en interculturalitat i aprendre tots uns dels altres, pel que venir a aquest centre és una bonica aventura diària.