L’autonomia millora la qualitat educativa i la pressa de decissions

Una enquesta realitzada per la Fundació Jaume Bofill a 2.666 mestres i professors, i publicada aquests dies, demostra que un 75% d’ells creu que l’autonomia de centre “millora molt o completament” l’aprenentatge i la qualitat educativa.

Aquest fet ens ha fet recordar l’entrada en vigor de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació i dels dos decrets que la despleguen, el Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius i el Decret 155/2010, de 2 de novembre, de la direcció dels centres educatius públics van suposar un abans i un després per aquests centres educatius, una autonomia que fins llavors requeia en mans dels serveis centrals d’Ensenyament, sobretot quant als àmbits pedagògic, organitzatiu i de gestió de recursos.

Pel nostre centre també va suposar un major nombre d’oportunitats sobre disponibilitat de recursos que s’intenta gestionar des de la Direcció, amb el beneplàcit del Claustre de Professors i del Consell Escolar, si cal, per un major bé comú de tota la comunitat educativa.

Tot i l’autonomia de centre que podem gaudir, les responsabilitats i decissions finals recauen en les administracions. Des de la creació del nostre CFA, les millores físiques en l’entorn del centre han estat abismals  gràcies a les aportacions i idees de professorat i alumnat; i gràcies també a l’Administració del moment, que ha acceptat tirar endavant amb els projectes més grans de millora.

La Direcció del centre sempre ha cregut que, tant la ciutat, Balaguer, com la comarca de la Noguera, es mereixen una Escola d’Adults de qualitat i d’igualtat d’oportunitats. Aquest és un projecte cultural, integrador i creador de futurs professionals que tota la comunitat educativa ens l’hem de fer nostre per poder-lo tirar endavant.