Història

L’Escola d’Adults a la Trinitat Vella va sorgir de la necessitat evident de comptar en el barri amb els recursos adients per millorar el nivell cultural i formatiu de les persones que hi viuen. Va començar amb el treball voluntari de mestres i veïns/es fins que va rebre reconeixement oficial amb el nomenament de quatre mestres el curs 77-78 dins la plantilla del C.N. Ramon Berenguer III.

L’any 1978, quan es va dotar la plantilla del C.N. Ramon Berenguer III, s’incloïen places de mestres des de l’etapa infantil fins a l’educació d’adults, totes juntes en un mateix equip. La lluita i la decisió de molts veïns i veïnes per millorar les condicions de l’ensenyament dels seus fills i filles comptava també amb una opció clara per l’educació permanent.

Evidentment, al llarg de tots els anys s’han produït canvis importants (alguns d’ells no triats) a l’escola: ha passat per tres edificis diferents; s’ha format i consolidat l’associació Alef per a la promoció de l’educació permanent al barri de Trinitat Vella; el 6 de març de 2000, el Diari Oficial de la Generalitat va recollir la creació del Centre de Formació d’Adults Trinitat Vella; i molts d’altres canvis grans i petits, personals i d’organització.

De la mateixa manera, la societat en la que es troba l’escola s’ha anat modificant amb el pas del temps: nous veïns i veïnes arriben al barri i busquen aprendre les llengües del nostre país, conèixer l’entorn o relacionar-se; les noves tecnologies de la informació i la necessitat de posar-les a l’abast de la major part de la població; la participació a la societat de les persones amb discapacitats; els riscos d’exclusió, … Un primer lloc on s’aborden aquests canvis és l’escola d’adults. En aquest sentit intentem adaptar i flexibilitzar la programació d’activitats i els criteris d’actuació per tal de donar respostes útils i coherents per al dia a dia. També cal doncs que els recursos materials i humans incorporin aquestes necessitats i reptes perquè es puguin atendre sense precarietat i amb els mitjans més adients.

L’escola d’adults ha estat, és i vol seguir sent un servei públic i obert que, en la mida del possible, permet i fomenta el coneixement i relació entre persones d’ orígens, edats, interessos i cultures diferents. Junt amb l’associació Alef, el Centre de Formació d’Adults Trinitat Vella treballa per mantenir valors i actituds de respecte, solidaritat i coneixement.