21 de febrer: Dia Internacional de la Llengua Materna

L’Escola participa en la campanya del Dia Internacional de la Llengua Materna

El 21 de febrer se celebrarà el Dia Internacional de la Llengua Materna (DILM). L’edició d’enguany a Montcada i Reixac es dedicarà a difondre expressions i frases fetes en les diverses llengües que es parlen al municipi, amb l’objectiu de promoure el multilingüisme i la diversitat cultural.

Una de les frases fetes seleccionades en la campanya l’ha proposat un alumne de Castellà de l’escola. La frase original és en àrab, i a sota en teniu la traducció i el significat.

Traducció literal: No vendre la pell de l’os abans de caçar-lo

Significat: No precipitar-se

Quin és l’origen del Dia Internacional de la Llengua Materna?

El 21 de febrer de 1952, «un grup d’estudiants bengalís va morir durant una protesta a la Universitat de Dacca. La policia i l’exèrcit pakistanès van obrir foc davant una multitud que es manifestava contra la decisió de les autoritats d’imposar l’urdú als bengalís i discriminar el bengalí. Exactament quatre anys més tard, el bengalí esdevenia formalment llengua oficial de Bangla Desh.

És en commemoració d’aquesta massacre contra els joves que defensaven la seva llengua pròpia davant la imposició d’una altra llengua que, des del 21 de febrer de 2000, cada 21 de febrer se celebra el Dia Internacional de la Llengua Materna.»

[FONT: TERMCAT, Centre de Terminologia]