Poemes en VeuAlta

Aprofitant el certamen “Lectura en VeuAlta”, i que darrerament hem treballat la poesia a l’aula, aquesta última setmana de gener, a punt d’acabar el primer quadrimestre i amb ell, els cursos de llengües, hem aprofitat amb els grups de català 2 i 3 per anar a la biblioteca del CFA Carme Karr.

El Sergi, bibliotecari de l’escola, ens ha explicat el funcionament de l’espai, com fer el préstec, com apuntar-se i on trobar els llibres o documents d’interès.

Tot seguit, ens hem centrat en els prestatges de novel·la i poesia en català, i hem fet el tafaner (paraula que hem incorporat al nostre diccionari personal) fins a trobar aquell que més ens ha agradat.

Arribat aquest punt, cada alumne ha seleccionat un tros de la novel·la o un dels poemes del seu llibre i tenint en compte l’autor, el títol i l’editorial, han escrit en un full aquell que volien compartir amb el grup.

Cal dir, que els més valents que han agafat una novel·la o poema en castellà, s’han atrevit a fer la traducció al català.

No hem marxat de la biblioteca sense compartir els escrits i tampoc, sense fer ús del servei de préstec que en Sergi ens ha ofert.

Ens quedem amb una molt bona estona, tranquil·la i agradable, on hem pogut llegir, aprendre i compartir, un món de recursos i possibilitats que ens ofereixen els llibres i la lectura en català.