Menja cues de pansa

Els alumnes de GES 1 A i B durant dues setmanes han estat investigant com i perquè és important estimular el cervell per tal de millorar o mantenir la memòria, sobretot, en la gent gran. Aquest projecte és el projecte final dels mòduls de Llengua catalana 1, Educació per la salut i, Matemàtiques 1.

La primera sessió de cada grup va comptar amb un HAPPENING!: Les dinamitzadores de la gent gran de diferents pobles, la Núria i la Liliana, ens van visitar i van introduir i motivar al nostre alumnat a investigar i descobrir el nostre cervell, i què passa quan tenim pèrdua de memòria.

dsc02084dsc02079-copia

Durant les següents sessions van anar descobrint…

QUÈ PASSA EN EL NOSTRE CERVELL QUAN PERDEM LA MEMÒRIA?

• Parts del cervell i quines queden afecatades

• Funcions del cervell i com canvien

Una de les pràctiques va ser la dissecció d’un cervell per tal de trobar les diferents parts.

dsc02093-copia

• LA MEMÒRIA

• Tipus i fases de la memòria

• Causes de l’oblit.

• Malalties més comunes de la memòria.

act2

I el projecte va finalitzar amb l’exposició oral de tot el que havien après en d’altres ensenyaments tot posant en pràctica, també, diferents activitats per estimular el cervell.

Aquí us deixem un petit vídeo resumint el procés:

Vídeo: resum del procés