Sortida al riu Ripoll

El dimecres 9 de novembre, la classe del mòdul “Viatjar per Catalunya” de GES 2 matí i tarda vam anar a passejar per la vora del Ripoll al seu pas per Barberà del Vallès amb l’objectiu de veure “in situ” la vegetació pròpiament mediterrània del nostre entorn i la vegetació de ribera. Vam sortir del centre cap a la cantonada de l’escola bressol per observar la imponent alzina de fulla llarga i vam continuar cap al tanatori, aprofitant per contemplar el grup de pi pinyers de l’exterior del Poliesportiu Municipal Maria Reverter. A continuació vam baixar cap al riu pel carrer Verneda i els alumnes ja van poder anar diferenciant els roures de les alzines (tots dos amb glans) i els pins blanc dels pins pinyoners; així com que els arbres de ribera, majoritàriament caducifolis, es troben, lògicament, a la vora del riu mentre que el bosc típic mediterrani de terra baixa es localitza una mica més allunyat. Vam resseguir el riu fins a tornar per la passarel·la penjant del Molí Vermell cap al centre. Tot i que l’observació de la vegetació era l’objectiu de la sortida vam trobar-nos amb porcs senglars al matí i amb el vol d’uns rapinyaires a la tarda.

trim.FC377C18-490D-4662-8A25-86722FF041AA

trim.5162473F-CE5D-40D4-9573-8B49AA8474D2