25 de novembre, dia internacional per a l’eliminació de la violència contra les dones.

Bon dia a tothom!

El passat 25 de novembre va ser el dia internacional contra la violència cap a les dones.

El mateix dia 25 vam estar parlant i reflexionant molt sobre aquest tema i van sortir moltes idees i opinions.

Aquell dia unes alumnes de la classe van fer un ball d’una cançó que es diu “Yo sólo quiero bailar”. Aquestes nenes van triar aquesta cançó perquè hi ha nois i homes que no deixen ballar a les noies o les dones sense que ells se’ls posin a sobre i les intimidin, amenacin o molestin.

Algunes d’aquestes reflexions són:

• Hi ha nois que es creuen més forts que les noies, i de vegades creuen que les noies són seves.
  • Alguns homes violen a les seves dones perquè es creuen els “jefes” de la casa.
  • Alguns homes maten a les dones perquè no es vesteixen com ells volen.
  • Hi ha homes que maten a les dones pel fet de ser dones.
  • Alguns homes es creuen que poden fer el que vulguin amb les dones.
  • Hi ha homes que violen a les dones.
  • De vegades els nois amenacen les noies perquè els han deixat.
  • Alguns homes creuen que són superiors a les dones.
  • De vegades, a dins de casa, si una dona no vol fer el que li diu l’home, aquest home li pega o fins i tot la pot arribar a matar.

Per tant, entre tots i totes hem de fer tot el possible per a que aquest problema es vagi solucionant i que deixi d’haver violència de gènere. Tothom som persones i totes som iguals, i tenim els mateixos drets.

Us deixem un vídeo i unes fotos per a reflexionar.

1. Anna

Imprescindible treballar aquest tema, no només un dia, sinó cada dia amb totes les accions que fem i deixem de fer. Fantàstic que sorgeixin iniciatives des de les alumnes!!