CURSA PER LA PAU, MANTES PER A TOTHOM

Demà, dijous 28 de gener, Cursa Solidària

Aquest any la Cursa Solidària de l’escola Ull de Vent està dedicada a l’ONG Smiles for Children.

Us animem a que participeu , una petita donació és important, junts podem arribar als nens del Nepal davant la imprescindible necessitat de combatre el fred de l’hivern.

CURSA PER LA PAU, MANTES PER A TOTHOM

Smiles for Children és una ONG de La Bisbal del Penedès que treballa  mitjançant la cooperació internacional portant ajut psicològic mitjançant les eines del lleure, l’esport, les arts escèniques i el treball psicològic professional de psicòlegs. La nostra feina s’ha desenvolupat posteriorment al terratrèmol que va sacsejar el país provocant més de 9.000 morts i molts milers de despareguts, tot i que portàvem ja més de quatre anys col·laborant en un projecte educatiu de la Fundació Muntanyencs per l’Himàlaia per dotar de recursos educatius als nens més pobres de les muntanyes.

Per aquest 2016 estem reorientant el tipus d’ajudes que hem de portar a terme al Nepal i una d’elles serà gràcies a la Cursa per la Pau que organitzarà l’escola. Actualment estem treballant amb una ONG que s’anomena Circulo de Cooperación i que treballa des de fa anys a la zona. Actualment està duent una campanya molt intensa de compra de mantes per proveir a aquells que no tenen llar i viuen en condicions deplorables. Al Nepal l’hivern és extremadament fred i ja han mort molts nens per culpa de les baixes temperatures, per això creiem que mereix centrar els esforços en aquests moments en aquesta campanya urgent.

Les mantes s’estan distribuint a les escoles, en persona a famílies o comunitats i als camps de desplaçats interns. La ONG Circulo de Cooperación treballa conjuntament amb ONG’s locals capaces de localitzar i identificar les zones i prioritats necessàries. No s’envien des d’aquí les mantes per evitar realitzar tràmits a les duanes, ja que aquestes estan corruptes i retenen el material per la seva revenda a preus molt més alts. Els diners recaptats aniran directament a la campanya de Circulo de Cooperación i des d’aquí anirem fent el seguiment de quantes mantes s’han pogut comprar i repartir, així com els llocs i les persones que podran rebre les ajudes.

Des de Smiles for Children us donem les gràcies per participar en aquesta Cursa per la Pau i esperem poder arribar als més menuts per a que prenguin consciència de la sort que tenen senzillament per haver nascut a un altre país com el nostre.

Tots hi sumem!