TERCER TRIMESTRE

Aquesta setmana iniciem un tercer trimestre d’una manera ben diferent a l’habitual. L’actual situació ens obliga a seguir confinats a casa i afrontar així la recta final del curs.

Des de l’escola us farem arribar, cada divendres, unes tasques que han de servir per mantenir uns hàbits de treball i reforçar allò que ja s’ha fet durant els altres trimestres del curs. Sempre que us sigui possible, ens agradaria rebre un retorn de la feina que s’hagi realitzat a casa a través dels canals que cada cicle us comunicarà.

Som conscients que les circumstàncies familiars són diverses i que pot ser complicat portar a terme el que s’encomana. Nosaltres com a mestres us seguirem acompanyant  tan bé com puguem fins que ens tornem a veure.

Els equips de mestres us faran arribar les indicacions específiques de cada cicle. Trobareu les activitats seguint els enllaços següents:

• Educació infantil:

Hem creat un Sites on trobareu diferents activitats, jocs, manualitats i molt més que podreu anar fent al llarg de la setmana clicant a:

• Cicle Inicial:

Hem creat un Sites on trobareu les propostes de tasques que podreu realitzar de totes les assignatures.

Trobareu l’enllaç clicant:

• Cicle Mitjà i Cicle Superior

Els alumnes de cicle mitjà i cicle superior treballaran amb l’entorn GSuite Education. Podran connectar-se a través del seu correu electrònic i accediran a les tasques a través del ClassRoom. Amb el Meet i el Hangouts podran connectar-se amb els diferents mestres per poder demanar i resoldre dubtes de les diferents tasques i assignatures.

Us deixem unes quantes recomanacions:
    • Establir una rutina amb un horari visual ens ajudarà a tots. Tot i que són dies especials, els infants no han de tenir la sensació de fer vacances.
    • Preparar un espai adequat per a fer les tasques.
    •  Aprofitem per fer les coses amb tranquil·litat respectant els ritmes de cadascú.
    • Deixar estones de joc lliure al nen/a, ja que ells sols es regularan amb les seves necessitats.
    • Combinar activitats de joc amb activitats de tablet/tv, amb supervisió i sense sentir-nos malament si aquests dies en fem més ús.
    • Fer activitats físiques. Va bé per descarregar l’energia i autoregular l’infant.
    • Arribar a pactes i practicar l’empatia i la paciència. En aquests dies de confinament  algunes situacions seran difícils de gestionar i, en general, cal evitar l’aparició de conflictes constants. És important treballar l’empatia, l’assertivitat, intentar arribar a pactes i establir normes entre tota la família.
    • No desconnectar-los de la realitat. Cal donar-los prou informació perquè puguin expressar la seva opinió i sentir-se partícips de la situació, sense arribar a crear una alarma excessiva.
    • Fer-los partícipar de les tasques de la llar.