Gliffing

Des del curs 2016/17 hem dut a la pràctica a l’escola el métode Glifing amb els alumnes de P4, P5, primer, segon i tercer.

Glifing és un métode d’entrenament de la lectura que s’aplica mitjançant un programa informàtic. Gràcies al seu format lúdic, ens divertim mentre llegim i aprenem a llegir millor.

Glifing és un mètode que consisteix a la utilització de les TIC (Tecnologies de la Informació i Comunicació) per aplicar un programa d’entrenament de la lectura basat en una sèrie d’activitats que, presentades de forma lúdica, permeten a les persones amb problemes lectors entrenar de manera intensiva i amena alhora.

Mitjançant el mètode Glifing, s’entrenen intensivament els diferents aspectes que conformen el procés d’adquisició i automatització de la lectura: descodificació (relació grafema-fonema), segmentació, memòria de treball, articulació, velocitat, morfosintaxis i comprensió.