ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

El Departament d’Ensenyament ha convocat eleccions per tal de renovar els representants als Consells Escolars dels centres docents públics de Catalunya. El procés electoral s’efectuarà per renovar la meitat dels membres de cadascun del sectors que formen els consells escolars.

Què és el Consell Escolar?

El Consell Escolar és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre, amb funcions en l’àmbit de la programació general, i en el seguiment i avaluació de les seves activitats.

Quina és la composició del Consell Escolar de la nostra escola:

• La directora del centre, que n’és la presidenta
  • La cap d’estudis
  • La secretària (amb veu però sense vot)
  • 1 representant de l’Ajuntament
  • 5 mestres elegits pel Claustre
  • 5 pares/mares: 4 elegits en eleccions + 1 representant de l’AMPA (elegit/da pels seus membres).
  • 1 representant del personal d’administració i serveis (PAS).

TOTAL = 15 membres del Consell Escolar del Centre.

Tots ells han de ser elegits per cadascun dels sectors corresponents (sector pares, sector mestres, sector serveis). Excepte:

• La directora, la cap d’estudis i la secretària.
  • El representant de l’Ajuntament, que el designa l’Alcalde.
  • El/La representant de l’AMPA que el designa la pròpia associació.

Qui té dret de vot?

Tots els pares, mares i tutors/es legals, els fills i filles dels quals estiguin matriculats al centre en el moment de la convocatòria de les eleccions.

Procediment d’elecció o renovació dels membres del Consell Escolar. SECTOR PARES

• A partir del 5 de novembre podeu comprovar el cens a la porta de vidre que dóna al pati.
  • Poden ser candidats al sector pares tots els pares, mares o tutors/es legals d’alumnes del centre. Per ser candidat cal omplir l’imprès que s’adjunta en aquest correu i fer-lo arribar al despatx de direcció del centre. Hi ha temps fins el 15 de novembre.
  • Votacions: les votacions són personals, directes i secretes. Poden votar tant els pares, com les mares, com els tutors o tutores legals dels alumnes escolaritzats al centre. Seran el 26 de novembre.
  • Mesa electoral: Dos pares o mares (elegits a sorteig). Actua de secretari/a el pare, mare o tutor/a legal de menys edat.
  • En cas que es vulgui actuar com a supervisor/a, cal omplir l’imprès que s’adjunta en aquest correu i fer-lo arribar al despatx de direcció del centre. Hi ha temps fins el 21 de novembre.

Els membres del Consell Escolar són escollits per quatre anys. Cada dos anys es renova la meitat dels membres representants de mestres i la meitat dels membres representants de pares d’alumnes (aquestes eleccions són 3 membres del sector mestres i 2 del sector pares).

CALENDARI DE LA CONVOCATÒRIA D’ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

MES DIA HORA LLOC ACTE
NOVEMBRE 5 9 Porta vidre pati Publicació del cens sector PARES i MARES
5 9 Sala de mestres Publicació del cens sector MESTRES
6 al 8 9 – 16’30 Despatx de Direcció Presentació reclamacions al cens
9 9 – 10 Despatx de Direcció Sorteig designació membres mesa electoral PARES
12 13 Despatx de Direcció Constitució Mesa sector MESTRES
12 16’45 Despatx de Direcció Constitució Mesa sector PARES
5 a 15 9 – 16’30 Despatx de Direcció Presentació candidatures de cada sector
16 9 Porta vidre pati (pares)

Sala de mestres (mestres)

Publicació candidats de cada sector
26 13 Sala de mestres ELECCIÓ MESTRES
26 De 8 a 9’30 –

de 16 a 17:30

Vestíbul ELECCIÓ PARES
28 10 Porta vidre pati (pares)

Sala de mestres (mestres)

Proclamació candidats elegits
DESEMBRE 12 16’45 Sala de mestres Constitució Consell Escolar (renovat)

(RESOLUCIÓ ENS/2232/2018, d’1 d’octubre publicat al DOGC Núm. 7720 – 5.10.2018)

Per a més informació podeu consulteu el web del Departament d’Ensenyament.

Marta Ferrer Ventura

Presidenta del Consell Escolar