Cultura digital

1- Desplegament curricular de la competència digital de l’alumnat:

El centre té programada la competència digital dels alumnes per cicles. Aquesta programació es pot consultar a:

CICLE INICIAL: Àmbit digital CI

CICLE MITJÀ: Àmbit digital CM

CICLE SUPERIOR: Àmbit digital CS

Aquesta competència es treballa transversalment a totes les àrees i específicament conté una hora setmanal amb mig grup per poder treballar les característiques més específiques de la competència per tal de poder-les aplicar posteriorment en altres àmbits.

2- Descripció dels serveis digitals que s’ofereixen a alumnes, professorat i famílies, i procediments de gestió:

Serveis digitals propis del centre:

El centre té un domini propi @silvestresantalo.cat. Aquest domini permet posar a disposició de l’alumnat i del professorat tota la suite ofimática de google (docs, sheets…), espai d’emmagatzematge en el núvol (drive), correu electrònic propi (gmail)… per a poder treballar a l’aula.

Procediment d’alta d’usuaris:

A través d’un full d’autorització les famílies donen el consentiment per a la creació dels usuaris dels seus fills. Aquests usuaris els crea el coordinador TIC del centre i tenen validesa mentre l’alumne/a estigui al centre.

Acords d’ús de la plataforma EVA:

Els comptes de l’alumnat poden quedar interromputs temporal o indefinidament si es detecta un ús inadequat (no lectiu) o comportaments inapropiats cap a altres companys/es o professors. (veure document enllaçat aquí)

Tots els membres del claustre disposen també d’un usuari en el domini del centre amb totes les eines de google Workspace. Aquests usuaris responen a les diferents tutories i/o especialitats i tota la informació desada en ells es manté de cares a mestres que substitueixin o que promocionin de curs per tal de facilitar el seguiment de la línia de centre.

Organització de la documentació digital del centre:

La documentació digital de centre es troba en una unitat compartida dins de l’ecosistema Workspace sota la propietat del centre. En aquesta es poden trobar els principals documents (PEC, PGA, NOFC…) i són a l’abast de tot els professionals del centre.

Gestió de les aules informàtiques, dels carros d’ordinadors i dels ordinadors de préstec, etc.:

El centre no disposa d’aula d’informàtica. Hi ha un carro d’ordinadors a 6è per a l’emmagatzematge i càrrega dels equips. La resta d’equips del centre estan en armaris adaptats per al seu emmagatzematge i càrrega.

No hi ha ordinadors en préstec ni que es puguin treure del centre. Tot i això no es tracta d’un procés rígid sinó que es pot adaptar a les necessitats puntuals i específiques que puguin aparèixer.

3- Acords de claustre i consell escolar

Properament

4- Acolliment digital dels alumnes, docents i famílies de nova incorporació:

• Acolliment digital dels docents: enllaç
  • Acolliment digital dels alumnes: enllaç
  • Acolliment digital de les famílies: enllaç

5- Comunicacions amb la comunitat educativa

Les comunicacions digitals famílies-centre es realitzen a través dels usuaris dels alumnes i del seu correu electrònic del domini del centre. No és un mitjà d’ús habitual degut a les característiques de les famílies del centre però és vàlid per a situacions en que no hi pugui haver presencialitat.

No es prioritzen les comunicacions digitals amb els alumnes. En cas de ser necessari es disposa de les eines (correu electrònic, web…) del domini del centre.

Comunicacions entre el mateix professorat: la comunicació entre el professorat i entre professorat i direcció es fa a través del correu electrònic.

6- Portals web i xarxes socials

El centre disposa d’una pàgina web enrolada en el servei nodes del Departament d’Educació. La creació i manteniment és obra del coordinador TIC.

El centre no disposa de cap xarxa social al no ser explícitament recollides i emparades pel Departament d’Educació.

7- Materials i equipaments

Hi ha 23 equips per alumnes. Aquests equips estan adjudicats als alumnes de 6è nominalment per fer-ne ús en el centre durant les hores lectives.

El centre disposa d’un panell digital.