Art Creative Interchange BCN-CHG

Creative ART Interchange

La idea de fer aquest projecte va començar l’any 2009/10 quan el Govern de Catalunya va donar una beca a Glòria Martí Rubí per fer una recerca d’educació artística a la ciutat de Chicago (IL), Grand Rapits (MI) (USA)  i Barcelona(CAT). Durant la recerca hi van haver molts contactes amb artistes, art-terapeutes i professors d’art com Rene Arceo que junt amb Glòria Martí són els coordinadors d’aquest nou projecte.

L’objectiu és posar en contacte a professors/es i alumnes de l’àrea artística  d’escoles i instituts de Chicago i de Barcelona per intercanviar idees, treballs i experiències.

Els objectius del Projecte Art Interchange Barcelona Chicago són:

• A través de l’ART, conéixer i aprofundir en les realitats culturals de cada país.
  • Conéixer les diferents realitats lingüístiques i posar en pràctica la llengua anglesa com a eina vehicular i de comunicació.
  • Possibilitar intercanvis tant de treballs com de professorat.
  • Obrir debats en xarxa que es considerin interessants per la nostra àrea.
  • Obrir la possibilitat d’organitzar trobades de professors a través de simpòsiums,conferències, fer exposicions , etc
  • Mostrar l’altra cara del professorat l’existència del profesor/a artista.

Aquest curs 2019/20 el tema a treballar és  My City. Els alumnes de Cicle Superior investigaran i coneixeran l’art que tenim a la nostra ciutat, Cerdanyola del Vallès.

A més a més, descobriran aspectes socials, culturals i artístics tant de Chicago com dels EUA.

Els alumnes de la Louis Pasteur Primary School de Chicago, Illinois ens mostraran l’art de la seva ciutat així com costums, llocs interessants i altres aspectes de la seva ciutat                     .