Salut

Prevenim el contagi de polls a la nostra escola

El dia a dia a l’escola pot provocar el contagi dels no desitjats POLLS ja que els nens i nenes juguen junts, estan en contacte bona part del dia, duen gorros i bufandes,…

Tot i així  podem fer tot el possible per a  prevenir-los:

1.- Cabell curt o recollit: Als polls els agrada un entorn càlid  i es solen acomodar especialment a la zona del clatell o darrera les orelles.
2.- Qüestió de PH: Dintre de la mateixa família o en el mateix cercle d’amics podem veure alguns nens que semblen atraure als polls i d’altres que mai n’han tingut. Sembla ser  que es tracta d’una qüestió d’acidesa  en el PH de la pell. A major acidesa, menys polls. Així, podem intentar incrementar l’ acidesa del PH  utilitzant vinagre o suc de llimona després de rentar el cabell.
3.- Locions preventives: Existeixen productes comercials de venda a les farmàcies per a prevenir els polls.

4.- Revisions periòdiques: És imprescindible que setmanalment revisem els caps dels nostres fills.
5.- Vigilar  la roba i els gorros: S’ha de  mantenir una bona higiene dels gorros i bufandes rentant-los amb aigua calenta.

Si amb  tot això no aconseguim evitar l’aparició dels polls hem de  seguir altres  passos per a eliminar-los:

1.- Tractament: Existeixen nombrosos tractaments que es venen a les farmàcies i herboristeries.

2.- Llemenera: Una vegada s’ha utilitzat el tractament escollit cal utilitzar les pintes específiques que arrosseguen les llémenes i els polls. És una feina que s’ha de fer amb paciència ja que qualsevol  llémena que quedi viva iniciarà de nou la infecció.
3.- Revisió: Els dies següents cal anar revisant el cabell amb la pinta específica i repetir el tractament si així ho especifica el producte.
4.- Ungles ben netes: És imprescindible per a evitar les possibles infeccions de les petites ferides que es poden produir els nens al gratar-se.
5.- Avisar a l’escola: Els polls no són símptoma de falta de higiene. Es tracta d’un paràsit que viu en els humans. Haurem d’avisar a l’escola per a que es pugui posar en alerta a la resta de nens i puguin  revisar els caps i  així acabar amb la plaga el més aviat  possible i procurar que els nens no vinguin a l’escola fins que no hagin fet el tractament corresponent.

Per a més informació podeu consultar la web del programa QUÈ, QUI COM?

polls