Olimpíades i esforç a l’escola Serraparera.

Com cada any i aprofitant la setmana de Carnaval, hem desenvolupat a l’Escola Serraparera un projecte transversal que ha implicat a tota la comunitat educativa: alumnat, professorat i famílies.

Enguany, aprofitant que és any olímpic, el tema de treball ha estat relacionat amb els valors de l’olimpisme i ens hem centrat, sobretot, en valors com la perseverança, l’esforç, la superació i la constància. Valors que impregnen la vida de molts dels atletes i esportistes que veurem aquest estiu a Rio de Janeiro i que, considerem importants de fer arribar als nostres alumnes i a les seves famílies.

En aquest sentit, a l’escola hem tingut la sort de comptar amb la visita d’esportistes del CAR de Sant Cugat que estan entrenant fort per tal d’aconseguir les marques que les puguin permetre accedir a les olimpíades. Aura Miquel (vela) i Diana Vázquez (taekwondo) van explicar als nostres alumnes la importància i vigència dels valors esmentats i els aspectes més rellevants de la vida dels esportistes o de la vida al CAR.

Igualment, Martín Parejo, velocista i saltador paralímpic cec i finalista als jocs paralímpics de Londres, i Tim Stewart (guia) van explicar-nos la casuística del seu esport, fent-lo més proper als alumnes i sensibilitzant-los d’una situació ben especial i a vegades desconeguda.

Però la sensibilització dels nostres alumnes va anar més enllà. Una de les activitats més ben valorades per mestres, alumnes i comunitat educativa va ser la jornada de sensibilització realitzada per tècnics referents de la federació catalana d’esports discapacitats que van possibilitar que els nostres alumnes visquessin a la seva pell què vol dir dur una cadira de rodes, les dificultats que es troben aquestes persones, alhora de les possibilitats que els ofereix el món de l’esport.

A més a més, com sempre, van voler ser unes jornades obertes al barri i a la població. A més de la ja tradicional rua pels carrers del barri, es van fer diverses activitats col·laborant amb entitats i clubs esportius de la ciutat. Així, els alumnes de P3 van fer una jornada esportiva al Municipal de Guiera i els alumnes de 3r i 4t van visitar el club d’arquers de Cerdanyola per tal de conèixer aquest esport.

En definitiva, han estat unes jornades molt profitoses, en les que hem pogut aprendre moltes coses i en les quals hem estat capaços de connectar amb el nostre entorn més proper, fet que valorem molt positivament.