Minitransat 2023

Navegants, competició, aventura, reptes personals, tecnologia, situació d’aprenentatge Steam vinculada als ODS.. el Museu Marítim de Barcelona juntament amb la Fundació Barcelona Capital Nàutica han desenvolupat un projecte educatiu de seguiment de la Minitransat 2023 en temps real. L’escola Serraparera participa en el projecte per segona vegada.

La Minitransat és una regata a vela en solitari, sense ajuda i sense parar  que surt de Les Sables d’Olonne (Bretanya francesa) i finalitza a l’illa de Guadalupe, al Carib amb escala a Santa Cruz de la Palma (Canàries) 4000 milles nàutiques , 7408Km. El vaixell és un veler de 6,50 m (22 peus ).

A Barcelona hi ha una base mini 6,50 on aquesta vegada participen 9 navegants la nostra escola tenim  un skipper apadrinat, aquest any ha estat el navegant polonès Witeck Malecki.

Els nens i nenes del Cicle superior han treballat i conegut aspectes relacionats amb diferents aspectes: des de la ruta, continents, mars i oceans, contaminació als mars,  fins als skippers, preparació, metereologia, alimentació, higiene, son, el vaixell, etc.

A més a més es va fer una visita al museu Marítim, al planetari així com al Pailebot Santa Eulàlia. El navegant Óscar Trives ens va explicar tot el relacionat amb la regata, la roba , la preparació  física i mental tastant el menjar liofilitzat!.

A banda d’aprendre coses noves el més important és no tenir por a superar els nostres límits, sempre tenint cura de la salut física i mental, així com perseguir els nostres somnis.