El treball de la Inclusió

El passat 3 de desembre es va commemorar el Dia Internacional de la DIScapacitat i la Diversitat funcional. Un dels eixos del Projecte educatiu de l’Escola Serraparera és la INCLUSIÓ. Una manera de fer el nostre alumnat conscient d’aquesta necessitat social, és apropar-los a les realitats que viuen altres persones, amb més dificultats que nosaltres, per adaptar-se a l’entorn on vivim.

Aquell dia, entre d’altres activitats, vam poder comptar amb la presència de la Lidia López Pinedo una persona amb discapacitat visual (baixa visió), que ens va presentar el seu llibre “Una vida a media luz”  (Mi cuento sin princesas ni dragones). La seva és una història d’adaptació i superació que els nens i nenes de 4t, van escoltar amb molt d’interès i respecte. El diàleg intimista establert amb l’autora, els va permetre copsar la realitat que viu una persona amb pèrdua parcial o total de visió.

De ben segur que la propera vegada que trobin una persona com ella, se la miraran amb uns altres ulls; els ulls de la Comprensió i l’Empatia. Gràcies, Lídia!