COLÒNIES DE PLATJA A LA TARDOR?

La darrera setmana d’octubre, en vigílies de la Castanyada, un bon grup d’alumnes de 3r, van poder gaudir de l’Estada “Escola de mar” a Cambrils, ajornada des de juny del curs passat.

Era una espina clavada com tantes altres, que ens vam treure del Confinament.

Amb les precaucions necessàries i la bona disposició de la casa acollidora, ja que només hi era la nostra escola, vam poder enriquir els nostres aprenentatges i viure experiències sensorials, pedagògiques i afectives.

En arribar, a la tarda vam conèixer de prop, l’ofici dels pescadors de Cambrils: la pesca d’arrossegament, la pesca amb llum… Com es descarrega un vaixell al port, com es classifica el peix i el seu transport, la subhasta i finalment com s’arregla una xarxa de forma artesana, ofici que actualment només desenvolupen cinc persones a Cambrils.

L’endemà al matí, al litoral rocallós i sorrenc vam procedir a la recerca de petits tresors que ens deixa el mar i vam poder  fer una  exposició amb les nostres troballes. Ara ja sabem molt més del habitants de les aigües marines, gràcies a les explicacions dels monitors Xavi i David.

L’activitat d’escolpir figures a la sorra no va decebre! Tenim uns nens i nenes molt artistes i joganers que van acabar remullant-se els peus a l’aigua.

Però l’activitat “estrella” segons opinió popular, va estar la passejada amb vaixell (catamarà). Sort que no bufava massa el vent!

No ens vam estar de res, també va haver jocs de nit i discoteca!!!

Bonics records que quedaran d’aquest any 2020 tan estrany, que ja acaba…