3D – Dia Internacional de les persones amb discapacitat

El passat 3 de desembre, la classe dels inventors i inventores, vam celebrar el dia de la discapacitat. Vam veure uns curtmetratges de dibuixos que mostraven diferents tipus de discapacitat i vam estar reflexionant sobre elles. Els nens i nenes van compartir el que sabien, persones que coneixien, casos que havien vist a pel·lícules o notícies… Vam parlar sobre les dificultats que es troben aquestes persones segons la seva discapacitat, però també de totes les habilitats que desenvolupen arrel de la mateixa i de les capacitats i força que tenen per portar una vida el més normalitzada possible, lluitant dia rere dia contra les barreres que encara hi ha a la societat per manca de coneixement o d’actuació sobre com facilitar-els-hi la vida. L’objectiu d’aquest dia era que fossin conscients de com podem ajudar a la societat, per una banda a les persones amb algun tipus de discapacitat i, per l’altra, a la resta de persones que no fan l’esforç d’intentar oferir-li les mateixes oportunitats i facilitar l’accés als mateixos drets que en tenim nosaltres.

Vam crear un petit mural en forma de trencaclosques en el qual vam representar els diferents tipus de discapacitat de les que vam parlar. A més a més, vam fer diferents jocs gràcies als quals es podien posar a la pell de les persones amb algun tipus de discapacitat: van pintar agafant el retolador amb la boca, vam haver d’endivinar objectes amb els ulls tapats, per parelles van fer una petita ruta per l’escola (un tenia els ulls tapats i l’altre l’havia de guiar), vam practicar la lectura labial…

 

      

                                                

 

 

 

 

Vam reflexionar molt i ens ho vam passar d’allò més bé amb els jocs!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>