Sortida de 5è al parc de trànsit

El dimecres dia 25 d’abril, els alumnes de 5è B, i el dijous següent els alumnes de 5è A, van anar a visitar el parc de transit de Manresa. La sortida va ser puntual, a les 9 del matí, per anar a trobar una drecera que ens pogués portar fins al camí dels Tobots. Pel bonic camí que segueix el canal de rec dels horts del barri de la Sagrada Família, vam anar a espetegar just al començament dels Tobots, a l’altra banda de la carretera de Viladordis. Durant aquest trajecte, els alumnes van aprofitar per reconèixer algunes de les plantacions que van anar deixant enrere entre els horts: tomaqueres, carxoferes, faveres, etc. També van recollir algunes mostres de fulles i aigua del rec per poder observar posteriorment a la classe amb les noves lupes digitals.

Un cop al parc de transit, una agent del cos de policia Local de Manresa ens esperava per començar l’activitat. Vam destinar uns 30 minuts a fer una petita sessió teòrica per repassar les normes de circulació. Tot seguit ens vam dirigir cap al circuit de bicicletes que simula una petita ciutat amb carrers, on els alumnes van tenir la oportunitat de circular-hi. La classe es va dividir en quatre grups. Mentre dos grups descansaven, un grup circulava, respectant els semàfors, els stops, cedint el pas i estant atents als passos de vianants. Al mateix temps un altre grup d’alumnes estaven avaluant els seus companys i observant que no se saltessin cap norma.

L’experiència va ser molt positiva i els futurs conductors van quedar molt satisfets i agraïts per haver pogut gaudir de la seva primera pràctica de conducció.

Amb un petit record que ens van regalar, i una bona ampolla d’aigua per vèncer la calor que feia, vam desfer el camí dels horts per arribar a l’escola abans de dinar.

Si cliqueu damunt de la imatge podreu veure més fotos.