ACTIVITATS DE LA SETMANA del 08 al 14 de juny
NIVELL P3
RECURSOS/ACTIVITATS
CONTE PER TREBALLAR AMB EMPATIA LES DIFERÈNCIES
Per començar un conte us volem proposar!!! Un conte a on el protagonista és diferent a la resta de personatges. Què passarà?…
ENLLAÇ DEL CONTE PER TREBALLAR AMB EMPATIA LES DIFERÈNCIES
TALLAR CABELLS
Amb rotllos de cartró i fulls de papers o bé de colors o bé blancs, podem crear diferents petits titelles amb cabells. Agafem un rotllo i enganxem la meitat d’un paper de color o blanc al voltant de la part de dalt del cilindre. La part del paper que sobresurt la retallem tal i com veiem a la imatge de sota. Li podem fer ulls, boca…i decorar-los com més ens agradi. Ara ja podem agafar tisores i fer de perruquers i perruqueres!!!
BUSQUEM NÚMEROS I LLETRES PEL CARRER
Ara que ja podem sortir al carrer anem a buscar números!!!! Quan sortiu a fer un passeig aprofiteu i busqueu tots els números que veieu al carrer, a les matrícules dels cotxes, els preus de la fruita a les fruiteries, els números dels pisos…Segurament els vostres infants també us diguin què hi ha lletres. Doncs aprofiteu també per buscar lletres.
EXPERIMENT
ARC DE SANT MARTÍ DE DENSITATS
Materials:
– Mel
– Rentavaixelles
– Aigua
– Oli
– Alcohol
– Colorants alimentaris.
Desenvolupament: En un pot o ampolla transparent introduïm líquids de diferent densitat per ordre. En primer lloc posarem la mel, en segon lloc líquid de rentavaixelles a continuació aigua amb una gota de colorant vermell (per facilitar la seva distinció) a continuació oli d’ oliva o de gira-sol, y per últim alcohol amb una gota de colorant blau. Deixem reposar i després d’uns minuts els colors es veuran perfectament diferenciats en capes.
Amb aquest recurs es pot mostrar que no tots els fluids són iguals i que a major densitat, major pes. Aquest experiment també es pot realitzar amb aigua i sucre creant capes afegint colorant i més o menys cullerades de sucre.
JOC DE DESTRESA MANUAL
Aquesta vegada us presentem una proposta de destresa visual que és molt divertida.
Amb aquesta activitat aconseguirem que els infants estiguin concentrats al màxim per resoldre el repte proposat.
Només fan falta uns bastonets, palets dels gelats, escuradents… o qualsevol altre palet que tingueu per casa. Després en paperets prepareu les targetes amb les figures creant els diferents nivells de dificultat a mida que van superant els primers reptes.
L’ABELLA ZUM ZUM
I per acabar que millor que una cançó!!! Aquesta la coneixeu, aneu amb compte que l’abella us pot picar.
NIVELL P4
RECURSOS/ACTIVITATS
BINGO DE LLETRES
Oi que coneixeu el joc del bingo amb números? Doncs l’adaptarem per jugar i aprendre les lletres. Us animeu?
Dues opcions:
- BINGO DE LLETRES: Ficar les targetes de les lletres en una bosseta, anar traient-les i comprovar si les tenim al nostres cartronet. Podem fer el so de la lletra o dir-li pel nom.
- BINGO DE PARAULES: En aquest cas ficar les imatges dins la bosseta i caldrà relacionar la primera lletra de la paraula amb les lletres del nostre cartronet.
- Podem anar tapant les lletres o paraules amb botons, pedretes, llegums…
SUPERTALLER CREATIU DE PAPER !
1- Esquinçar el paper amb les mans.
Animar-los que vagin tallant-lo a trossets i que els encolin al full en blanc de la manera que més els vingui de gust. Parar especial atenció a la força contrària per tallar el paper i la necessitat que els dits en forma de pinça estiguin propers Finalment proporcionar-los el rètol “ESQUINÇAR*” i que l’enganxin sobre el treball.
2- Rebregar el paper amb les mans.
Animar-los a que agafin els trossos de paper i els rebreguin fregant enèrgicament amb les mans. Podem deixar-los rebregats o bé allisar-los una mica, o bé fer una combinació de totes dues accions. Han d’encolar els papers al full en blanc de la manera que més els hi vingui de gust.
Finalment proporcionar-los el títol “REBREGAR” i que l’enganxin sobre el treball.
3- Fer boletes de paper amb les mans.
Oferir-los quadrats de paper de seda i de diaris. Animeu-vos afer boletes ben petites, aixafar bé el paper entre les pinces dels dits. Han d’encolar les boletes en un full de la manera que més els vingui de gust !
Finalment proporcionar-los el títol “FER BOLES” i que l’enganxin sobre el treball.
4- Plegar quadrats de paper amb les mans.
Oferir als alumnes quadrats de fulls de colors , fulls de diaris o revistes. Animar-los a plegar-los, marcar bé els plecs del paper, aixafar el paper entre les pinces dels dits. Encolar els paperets plegats al full de la manera que més us agradi.
Finalment proporcionar-los el títol “PLEGAR PAPER*” i que l’enganxin sobre el treball.
5- Enrotllar rectangles de paper per aconseguir cilindres.
Es treballa en equip i primer s’elaboren tots els cilindres.
A continuació es retallen formant una espiral . Finalment els podeu penjar del sostre i veureu com “ballem”.
6- Punxar ens proporciona dues sensacions molt interessants: a l’oïda, és divertit sentir el tic-tic-tic quan es fan els forats; al tacte, si el girem, descobrim un relleu sorprenent en passar-hi els dits per sobre.
Oferir als alumnes rectangles de paper de colors, diaris , revistes capses de cartró,paper de cuina…
Si no teniu un punxó ho poder fer amb un escuradents , amb un llapis molt bé afilat amb una xinxeta fins i tot amb la punta d’un clip dependrà del gruix del full a punxar .
Posteriorment, encolar els paperets fent una composició visual i tàctil.
Finalment proporcionar-los el títol “PUNXAR*” i que l’enganxin sobre el treball.
7- Retallar trossets de papers i inventar formes: quadrats, rectangles, triangles… Han d’encolar els retalls i enganxar-ho al full fent la seva creació.
Finalment proporcionar-los el títol “RETALLAR*” i que l’enganxin sobre el treball.
Els títols els hi podeu donar el referent i ells copiar-ho. Atenció important posar el nom .
US ANIMEN A GAUDIR DE LES DIFERENTS ACTIVITATS AMB PAPER.
– Amb tants dies a casa ens hem fet un embolic de quin és l’ordre del dia de les setmanes. Ens ajudes a ordenar?
CONTE D´EDUCACIÓ EMOCIONAL
“MARE, DE QUIN COLOR SÓN ELS PETONS”
ENLLAÇ Per escoltar (vídeo Youtube)
ENLLAÇ Per gaudir de les imatges, per si el voleu llegir
i aquí una cançó molt divertida que ens explica amb una mica de ritme quan podem necessitar petons…
i parlant de petons….
Un súper gran de la nostra part!
Capseta plena de petons de Marta i Montse
EXPERIMENTS DE CIÈNCIA
Us animeu a fer un d’aquests? Hi ha de divertits… Mireu els del cucs saltarins de “xuxes”, caramels, escuma de colors…Ens podeu enviar alguna foto dels vostres experiments!!!
Mireu el vídeo i trieu els que més us agradi.
JUGUEM AMB ELS SONS?
Us proposem aquesta activitat interactiva per fer a la tablet o amb l’ordinador. Recomanem que acompanyeu als vostres fills i que gaudiu plegats. Estigueu molt atents als sons de les coses que us envolta… Esteu preparats?
ENLLAÇ Jclick: joc interactiu per fer a l’ordinador
El món et parla 1: Creat a base de dibuixos molt senzills que intenten donar suport a un conjunt de sons organitzats en 9 temes, amb 10 audicions cada una.
Cada tema està organitzat en 2 parts. La primera (una activitat) de reconeixement i relació imatge-so, i la segona (10 activitats) on hi ha un so i s’ha de relacionar amb la seva imatge.
Recordeu la cançó de la Damaris Gelabert que deia “Tot sona!”
NIVELL P5
RECURSOS/ACTIVITATS
LLENGUATGE
Castell de les lletres
– Aquesta setmana la lletra que està arribant al castell per trobar-se amb les seves amigues, és la… R i la r. No els hi agrada caminar, per això s’han comprat una moto. Agafen els cascs, l’engega i rumm, rumm, rumm, rumm, les dues marxen cap al castell. Quan arriben, les estan esperant amb els braços oberts.
– Sabeu que ja heu de posar a la capseta de les consonants algunes “R “ amb lletra de pal i lligada
– També a la capseta de les síl·labes heu d’anar afegint: CA-RA, RIU, RA-TO-LÍ, MA-RÍ-A,, REI-NA, RUC, EU-RO, RES-TA, CAR-TA, POR-TA, PER-SO-NA ( de pal i lligada)
– Com sempre a la capseta de les paraules posarem CARA, RIU, RATOLÍ, MARÍA, REINA, RUC, EURO, RESTA, CARTA, PORTA, PERSONA…. i així continuarem omplint l’armari de les PARAULES.
Segur tindreu l’armari força ple!!!!
JOC DE LLENGUATGE
Masculins i femenins
Us proposem un joc que ben segur us agradarà. Agafeu una bossa ben gran ja que fareu una passejada per casa vostra. De cada habitació agafareu diferents objectes. Per exemple de la cuina podeu posar a dins la bossa una poma, una cullera, un got.., del menjador un telèfon, un marc de fotos,… del lavabo una pinta, un sabó, una colònia…,.de la vostra habitació una nina, un conte, una polsera, un color… Podeu agafar els objectes que més us agradin.
Quan ja els tingueu tots a la bossa, els classificareu en dues capses o dos espais. Mireu un exemple:
– Després amb l’ajuda dels vostres pares podeu fer una llista com la que teniu a continuació i copiareu en el lloc adequat el nom de cada objecte posant al davant l’article EL o LA
PRODUCTE CARTESIÀ: SÍL·LABES.
Mirant el model que us posem a continuació podeu fer aquest quadre. A la part de dalt heu de posar les vocals i a l’esquerra les consonants treballades. També heu de fer els cartronets de les síl·labes. Quan comença el joc la graella ha d’estar buida. Els pares hauran de donar les següents ordres, per exemple: “Posa al lloc corresponent la DA, posa la TO…
MATEMÀTIQUES
Clicant aquest enllaç, Mariona nivell 2 fareu un repàs del temps, de les activitats que fem a l’escola, de construccions, de Sudokus senzills i divertits.
De més gran a més petit
En un foli escrivim el número 10 i a partir d’aquí farem cada full més petit i posarem el número 9, 8, 7… És una bona forma de veure la diferència entre l’1 i el 10, si el 9 és més o menys que el 7…
Màgia amb els números
Per aquesta activitat necessites un foli on estiguin escrits els números i una safata que posarem a sobre del foli amb aigua i sabó (hem de fer escuma). La màgia es produeix quan al col·locar un got a dins, podrem veure els números que hi ha amagats a sota de la safata.
TALLER CREATIU AMB PINTURA
Estampacions
Podeu utilitzar diferents fruites i verdures que tingueu a casa i crear composicions així de boniques.
També podeu utilitzar taps de suro. Mireu:
Llençar gotes de pintura aigualida i amb canyetes bufar i després un cop s’han eixugat decorar amb retoladors, gomets,…
Bombolles de sabó
Fer pompes de sabó a sobre d’un full on prèviament heu posat gotes de pintura o simplement les heu esquinçat
Bastonets de cotó
Feu o imprimiu un dibuix que us agradi molt. Ajunteu uns quants bastonets de cotó i aneu mullant en pintura de diferents colors fins que tingueu ben omplert el dibuix escollit.
PSICOMOTRICITAT
RECURSOS/ACTIVITATS
Per mantenir el cos actiu avui una coreografia amb molt moviment!!
A DINS? O A FORA?
Farem un quadrat en el sòl amb cinta adhesiva. Tallarem trossets de paper i amb l’escombra haurem d’anar escombrant fins a aconseguir ficar tots dins.
EL JOC DE LA CULLERA
Material:
només necessitem una cullera i una pilota tipus ping- pong, en cas de no tenir una pilota podem usar un altre material com per exemple un tap, una boleta de cotó fluix, etc.
Es tracta de caminar amb la cullera en la boca sense que caigui la pilota. Podem complicar el repte posant obstacles en el camí o bé posant música per a ballar.
MÚSICA
RECURSOS/ACTIVITATS
Quina caloreta que comença a fer!
Per aquesta setmana a música us recomanem que feu:
– Dues cançons PER DESPERTAR L’ALEGRIA d’aquesta setmana seran les següents:
- Llumeta: busca una llanterna i tanca els llums. Escolta la cançó i dibuixa camins a l’aire tot seguint la melodia i deixa que la llumeta ompli tots els racons.
- Cançó del gelat: saps fer gelats? O potser en tens un a punt per menjar. Si ho fas escoltant aquesta cançó, segur que no et tornaràs a mirar els gelats de la mateixa manera….!
– Per ballar us recomanem dues cançons molt especials per nosaltres:
- La cançó de la felicitat:
La podeu ballar seguint els passos que va cantant la cançó.
- Chayanne – Madre Tierra (Oye):
Aquest curs aquesta cançó ha estat molt significativa per a tots i totes… Ens ha acompanyat en molts moments del curs… I sobretot aquesta cançó ens trasllada a un estat positiu i d’agraïment tan necessari per totes les vivències que hem tingut al llarg d’aquestes setmanes.
– I com a BONUS per escoltar i fer properament el JOC MUSICAL D’ENDEVINA EL QUE SONA… Escolteu aquestes dues cançons:
– L’aranyeta xica:
– Mireu els meus ànecs:
ENLLAÇ CANÇÓ MIREU ELS MEUS ÀNECS
La setmana vinent presentem el vídeo del JOC MUSICAL que hem estat preparant amb l’escolta de les cançons proposades durant aquestes setmanes passades… ARRIBA EL MOMENT DE PROVAR-NOS TOTS I TOTES!!
ANGLÈS
RECURSOS/ACTIVITATS
Aquestes són les activitats per aquesta setmana:
P3- setmana del 8 al 12 de juny
P4- setmana del 8 al 12 de juny
P5- setmana del 8 al 12 de juny
ALTRES (Contes, reptes, hàbits…)
Aquesta setmana us convidem a veure un conte molt bonic, es diu “LA MARINA I EL ROURE”, els pares us hauran d’ajudar, llegint-vos el text que acompanya les imatges.
De ben segur que us sentireu identificats amb la Marina, que se sent enrabiada quan no aconsegueix una cosa, d’ella aprendrem que enfront els problemes hi ha solucions que ens ajuden més que altres…
Si us animeu, aquí teniu L’ENLLAÇ:
I també us deixem el conte del “NOSENOPUC”, creiem que us divertirà, està narrat per nens/es i les imatges són dibuixos fets per infants, uns artistes com vosaltres.
De ben segur que enteneu molt bé l’expressió del títol, perquè qui més qui menys la diu sovint, però val la pena veure el final.
Desitgem que us agradi, només heu de clicar L’ENLLAÇ: