L’ORIGEN DE LA VIDA – PRODUCTE FINAL DEL NOSTRE PROJECTE D’ESCOLA

L’origen de la vida ha estat el tema central del nostre projecte d’escola. Aquest tema central ha permès a totes les aules desenvolupar la seva tasca de treball per projectes. Uns projectes que han girat al voltant de les diferents preguntes repte que es van crear des de cada cicle. Si voleu recuperar els primers moments d’aquest projecte podeu clicar a L’ENLLAÇ. Des d’aquests primers moments, les aules han bullit d’idees, descobertes i exposicions, que han posat de relleu la potència d’una metodologia com la del treball per projectes.

Els temes han estat diversos, malgrat que han girat al voltant del mateix eix central. Les preguntes reptes que han sorgit de cada cicle així ho manifesten:

CI – La gent de Sant Quirze de Besora podria viure al a Lluna?

CM – Què passaria si el Sol no hagués existit mai?

CS – Com és que la necessitat ens fa créixer?

S’han desenvolupat diferents plantejaments i han sorgit desenes de subpreguntes que han permès cobrir tots els punts de vista que podien ajudar a respondre aquestes preguntes repte. Les dinàmiques d’aula han estat variades. L’organització de les classes s’ha anat modificant segons la necessitat. Tota una experiència que ens ha portat a replantejar tot el procés d’ensenyament/aprenentatge.

Si voleu recuperar alguns d’aquests processos podeu clicar en aquest ENLLAÇ o fer un cop d’ull als articles publicats en aquest web.

I arriba el moment final. El moment en el que volem exposar com hem treballat i què hem descobert durant tot aquest temps. Tenint en compte l’excepcionalitat del moment, volem fer una exposició oberta a tothom que estigui interessat/da. El proper dimarts 8 de juny, l’escola Segimon Comas farà una presentació de materials que han treballat els/les alumnes durant aquest curs. Aquesta exposició la podreu gaudir a la Plaça Bisaura i ens l’explicaran els/les protagonistes d’aquestes descobertes. Podeu visitar-la de 9:30h a 10:30h i d’11:00h a 12:00h.

MOLTES GRÀCIES!