MATEMÀTIQUES LÚDIQUES

EXPOSICIÓ DE FOTOGRAFIA MATEMÀTICA

Des del 28 d’octubre fins al 8 de novembre hi ha una exposició de fotografia matemàtica a la sala d’actes Pompeu Fabra. En aquesta exposició es poden veure 3 fotografies dels alumnes de Cicle Mitjà del curs 2018/19. Aquestes imatges varen ser escollides pels propis alumnes en un taller que es va realitzar des de l’àrea de matemàtiques.

Des de la Universitat Popular de Granollers ens han facilitat l’exposició perquè es pugui veure la qualitat del treball realitzat pels participants.

Assemblea de cossos geomètrics

Hugo P

Sara L

Cub d’art

Gabriel S

Isolda B

Cara o fauna

Guillem V

Aniol C

Al llarg d’aquests dies es faran visites i activitats des de tots els cicles.

EDUCACIÓ INFANTIL
CICLE INICIAL Comentem quines formes geomètriques hem vist a les fotografies.

Observació de les formes geomètriques del nostre entorn.

CICLE MITJÀ Comentem el contingut matemàtic de les fotografies

Enllaç a les imatges

CICLE SUPERIOR Hem fet una visita a la sala d’actes de la biblioteca per tal d’observar i fer un treball d’interpretació de les imatges. Els alumnes han escollit quatre imatges i les han analitzat des de la perspectiva matemàtica.

Posteriorment, a l’aula, han fet una activitat similar. Els hi hem proporcionat tot un recull d’imatges (amb intenció d’expressar elements matemàtics a l’entorn) i els hi hem proposat que els hi posesin un títol, tal i com ho havíem vist a l’exposició.

ENLLAÇ A LES IMATGES

EXPERIÈNCIES MATEMÀTIQUES

Els alumnes de tots els cicles visitaran l’exposició itinerant “Experiències Matemàtiques – Prohibit no tocar” del Museu de les Matemàtiques de Catalunya mmaca,  instal·lada a l’Església de Sant Pere de Ripoll fins al 17 de novembre de 2019.

“Experiències Matemàtiques – Prohibit no tocar”, és una mostra interactiva amb materials per manipular de diferents nivells de dificultat. Es presenten petits reptes i es mostren aspectes poc habituals i sorprenents de la matemàtica que no requereixen coneixements específics previs.

IMATGES DE L’EXPOSICIÓ

ÀLBUM DE CICLE INICIAL