ELS ALUMNES DE 5è INICIEM EL PROJECTE CUEME

Un any més els alumnes de 5è iniciem el Projecte CuEmE.  Aquest projecte vincula els ajuntaments, ens locals  i les escoles per fomentar la cultura emprenedora a través de la creació de cooperatives escolars organitzades i gestionades per alumnes de cinquè de primària tot desenvolupant valors, hàbits i capacitats de l’emprenedoria.

Donem les gràcies també als nostres companys/es de 6è que a inici de curs ens van explicar la seva experiència com a cooperativistes.Valorem molt positivament les seves aportacions i ens van donar alguns consells que de ben segur tindrem en compte.

Dijous dia 7 d’octubre a la tarda vam tenir la visita de la Cristina del Consorci Vall del Ges, Orís i Bisaura i d’en Pere, soci de la cooperativa Som mobilitat. La Cristina va explicar-nos els tipus d’empreses que hi ha. Després de parlar-ne entre tots van fer votacions, guanyant per majoria la creació d’una cooperativa, concretament 16 vots a favor. La segona part va consistir en l’experiència d’en Pere com a soci d’una cooperativa, explicant-nos els avantatges que suposa per a  ell i molt important, per la cura del medi ambient. Des d’aquí us volem agrair la vostra col·laboració i l’ajuda que ens heu facilitat per iniciar el nostre projecte amb molta il·lusió.

Durant el curs aprendrem a posar en marxa la nostra pròpia cooperativa, farem l’acta de constitució, redactarem els estatuts, sol.licitarem el NIF, elaborarem uns prototips del que vendrem, en farem un estudi de mercat, seguidament el procés de producció, la venta i molt important els beneficis que en traiem, un tant per cent anirà per alguna associació que haurem escollit de manera consensuada.

Així doncs, tenim molta feina a fer, comencem!

Us fa gràcia veure’n les fotos? Mireu, mireu… us encantaran!

ENLLAÇ ÀLBUM FOTOGRÀFIC 1: Xerrada tipus d’empreses i exemple de cooperativa

ENLLAÇ ÀLBUM 2 : 6è ens explica la seva experiència CuEmE