Activitats de lectoescriptura i joc

Durant la setmana treballem diferents continguts amb els enxanetes, ja siguin acadèmics, emocionals o socials. Tots ells són iguals d’importants i tots ells influeixen en el nostre aprenentatge i en la nostra manera d’aprendre.

Però també, cal tenir en compte no només el QUÈ s’ensenya sinó el COM s’ensenya. Així, el joc és la metodologia que seguim a enxaneta per aprendre, i és que diferents estudis mostren els beneficis d’aquesta pràctica.

Segons Noemí Royes, postgraduada en neuroeducació per la Universitat de Barcelona, quan som petits el joc és la nostra manera innata de conèixer el món que ens envolta. Durant els primers anys de vida es produeixen un nombre molt important de sinapsis neuronals (aprenentatges). Superada la infància és quan és produeix la primera poda sinàptica, és a dir, que el cervell mantè només aquelles connexions que creu que li són beneficioses. En aquest sentit, el repte, tant a casa com a l’escola, és que les experiències d’aprenentatge esdevinguin una cosa positiva i plaent, i el joc sembla tenir els ingredients necessaris perquè aprenentatge i plaer esdevinguin un tot. A través del joc, a qualsevol edat, desenvolupem habilitats socioemocionals, afrontem reptes, exercitem la creativitat, ens socialitzem i posem en pràctica habilitats comunicatives, i sovint també habilitats motores. Quan juguem, les hormones de l’estrès disminueixen (deixem a banda preocupacions) i el nostre cervell genera oxitocina (plaer), dopamina (motivació), serotonina (regulació emocional) i endorfines (felicitat).

Així, després de mostrar la importància del joc en la manera d’aprendre,en aquest article us vull mostrar algunes de les activitats treballades al voltant de la lectoescriptura. Activitats molt variades des de més mogudes a més tranquil·les i passant per diferents recursos i materials de suport.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>