PROJECTE RESIDUS

En aquest espai us compartirem la programació i les evidències del PROJECTE RESIDUS que iniciem aquesta setmana a l’escola. Aquest projecte és una acció del Programa Escoles Verdes. Seguiu-nos i descobrireu un munt d’activitats.

ECOESTACIÓ

EDUCACIÓ INFANTIL La Núria de l’Ecoestació ens ha recordat els colors dels contenidors i quines deixalles hem de posar a cada contenidor.

Hem jugat al memori, un memori fet amb cubells de deixalles orgàniques.

També hem vist uns vídeos que ens explicaven on havíem de posar cada deixalla.

Ha sigut molt divertit!!!

CICLE INICIAL  Els i les alumnes de CI hem visitat l’Ecoestació i ens han explicat què cal llençar al cubell multiproducte i hem repassat els tipus de residus i els cubells on van. Hem jugat al tres en línia dels residus en format digital, hem jugat amb el kahoot i ens han regalat una bossa per anar a comprar i un full explicatiu per casa.

CICLE MITJÀ  Els nens i nenes de Cicle Mitjà hem anat a l’Ecoestació .La Núria ens ha recordat a  on hem de llençar els residus. També hem vist vídeos explicatius i hem jugat .(Text: alumnes 4t).

CICLE SUPERIOR Els alumnes de Cicle Superior hem visitat l’ecoestació i hem repassat conceptes que hem treballat sobre residus al llarg de la nostra Educació Primària.

Ens hem adonat que sempre hi pot haver quelcom nou per aprendre: Avui hem après com s’han de recollir les cendres i com eliminar-les!

1819 Ecoestació 6è

ÀLBUM DE FOTOS

SORTIDES AMBIENTALS

EDUCACIÓ INFANTIL
CICLE INICIAL  03/05/2019

Visitarem la deixalleria mòbil. Aprofitem per demanar a les famílies que si teniu objectes per llençar aprofiteu i els feu portar a l’escola i els alumnes els portaran a la deixalleria.

3r LA DEIXALLERIA  20/02/2019

Visitem la deixalleria de Torelló. Ens han dit que abans de portar els objectes que ja no utilitzem o no es poden reparar hem d’assegurar-nos de l’horari. És molt important que llencem cada deixalla al seu contenidor.

ÀLBUM DE FOTOS

4t L’ABOCADOR  Els/les alumnes de Cicle Mitjà hem visitat el Centre de Tractament de residus municipals d’Osona i el Ripollès i el Dipòsit Controlat. En aquesta instal.lació hem pogut veure com tracten la fracció resta, l’orgànica i els residus voluminosos.

5è La planta de triatge
6è La depuradora d’aigües residuals El 19/02/2019 els alumnes de 6è vam fer la visita a l’EDAR de Sant Quirze.

Vam observar tot el procés i hem après que no es pot llençar res pel vàter ja que després s’ha d’eliminar a la depuradora o abans d’arribar-hi per poder retornar l’aigua neta al riu!

UN MAR DE DEIXALLES

EDUCACIÓ INFANTIL ELS NENS I NENES DE LA CLASSE DELS CARGOLS, ELS ÀNECS I ELS DINOSAURES HEM ANAT A VISITAR UNA EXPOSICIÓ DE L’EUDALD ALABAU, MOLT DIFERENT I ORIGINAL.

L’ EUDALD ENS HA DIT QUE ESTÀ MOLT TRIST PER QUE EL MAR ESTÀ PLE DE PLÀSTICS I DEIXALLES, PER CULPA D’ AIXÒ MOLTS PEIXOS ES MOREN O ES FAN MAL.

ENS HA EXPLICAT QUE, A L’ESTIU, VA  A NEDAR AL MAR I QUE LI AGRADA MIRAR ELS PEIXOS I DESPRÉS DIBUIXAR-LOS.

L’EXPOSICIÓ ESTÀ PLENA DE DIBUIXOS D’ANIMALS DEL MAR I L’ESCALA ESTÀ PLENA D’AMPOLLES, PLÀSTICS, ESPONGES,… QUE HA CONVERTIT AMB UNS PEIXOS MOLT BONICS.

L’ EUDALD ENS HA CONVIDAT ANAR A VISITAR L’EXPOSICIÓ AMB LES NOSTRES FAMÍLIES.

MOLTES GRÀCIES EUDALD!!!

CICLE INICIAL  Els nens i nenes de CI hem visitat l’exposició de l’Eudald Alabau. Ha estat molt interessant veure la manera tan creativa d’utilitzar els residus. A l’escola hem creat un peix cada alumne i seran exposats juntament amb les creacions de l’artista.

CICLE MITJÀ  L’exposició de l’Eudald ens ha agradat molt, i ens ha dit que sobretot llencem els residus plàstics als contenidors corresponents, ja que si arriben al mar es poden morir molts peixos.
CICLE SUPERIOR

COMITÈ AMBIENTAL

El dijous, 14 de febrer a les 12.30h es va reunir el Comitè Ambiental de l’escola per visitar l’ECOSESTACIÓ i plantejar nous reptes per millorar la RECOLLIDA SELECTIVA DE DEIXALLES A L’ESCOLA.

TEMES TRACTATS:

1. Les nostres accions relacionades amb la recollida selectiva de deixalles:

RECOLLIDA D’OLI

RECOLLIDA DE PILES -APILO-

RECOLLIDA DE MATÈRIA ORGÀNICA -el compostador-

RECOLLIDA I REUTILITZACIÓ DE PAPER A LES AULES

EL NOSTRE COMPROMÍS:

-Analitzar com funcionem a l’escpla i prendre decisions sobre el futur implicant a totes les famílies.

COMENTARIS:  Ens va agradar la manera de jugar amb el qüestionari Hahoot de les deixalles!

LA NOSTRA VEU A LES XARXES SOCIALS

ACCÉS A L’ÀLBUM DE L’ACTIVITAT