SIT UP, l’alça!

SIT UP, l’alça: un projecte que millora la nostra salut i ens compromet socialment

La Fundació Sant Tomàs i l’Associació Sala Puigverd, estem treballant junts amb l’objectiu d’aportar a la comarca d’Osona, un benefici de salut per els nens i nenes en edat escolar ( primària) i de transformació social real, a partir de l’educació per la cura d’un mateix. Aquest projecte està subvencionat per la Diputació de Barcelona.
El projecte es concreta en la transferència de coneixement i valor pel que fa a l’educació de la higiene de la postura quan els nens i nenes estan asseguts a l’aula a les seves cadires.
L’objectiu és empoderar els nens i nenes fent que ells mateixos puguin descobrir i reconèixer si estan ben asseguts. També seran els nens els que hauran de desenvolupar idees per resoldre les possibles mancances del mobiliari. Se’ls presenta SIT UP, que és una alça reposapeus regulable en amplada i alçada , plegable i que s’integra a totes les cadires de quatre potes.
Les alces SIT UP són muntades al Centre Ocupacional de Sant Tomàs http://www.santtomas.cat/ca/centre-ocupacional/coneixer-el-co/presentacio/que-es . Seran els usuaris d’aquest centre o alumnes de l’escola Estel de Sant Tomàs http://www.santtomas.cat/ca/escola-d_educacio-especial/coneixer-l_estel/presentacio/que-es els que acompanyats de la fisioterapeuta, aniran a les escoles, aula per aula, a explicar als alumnes maneres saludables de seure. A partir d’aquí és l’alumne qui detecta si està ben assegut o no, i és ell qui s’autoprescriu SIT UP l’ALÇA. La persones ateses a Sant Tomàs instal·len l’alça a la cadira de l’alumne que ho demana.
Una persona amb discapacitat ajuda a l’alumne/a a cuidar-se.
Estem parlant d’un projecte de Salut i Educació Comunitària, en la que TOTS tenim coses per donar i per rebre.

ACCÉS A L’ÀLBUM FOTOGRÀFIC DE LA SESSIÓ D’IMPLEMENTACIÓ A L’ESCOLA